شناسهٔ خبر: 22962874 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نایب رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس:

دانش بومی صنعت پرورش میگوی هرمزگان نیازمند بانک اطلاعاتی است

R7720/P1357/S6,58/CT11 / R7720/P1357/S6,58/CT11

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس گفت: جای خالی مرکز ثبت اطلاعات در بخش شیلات در رابطه با آبزی‌پروری به شدت خالی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهرداد بازرگان ظهر امروز در نشست هماهنگی شورای گفت‌وگو فعالان اقتصادی هرمزگان که با دستور بررسی تنگناهای موجود در توسعه بخش شیلات استان با حضور مسئولان ذی‌ربط برگزار شد اظهار داشت: چنین مرکزی باید 20 سال قبل در استان هرمزگان که دارای ظرفیت‌های شیلاتی است ایجاد می‌شد.

وی افزود: با راه‌اندازی مرکز ثبت اطلاعات آبزی‌پروری نقشه راه پرورش میگو در استان مشخص می‌شود اما در حال حاضر هیچ منبعی برای فرآیندها و آینده‌نگری پرورش میگو در استان وجود ندارد.

بازرگان با بیان اینکه پرورش میگو مدتی دچار رکود و بی‌برنامگی شد، افزود: بعد از یک دوه 20 ساله زحمات و دانش‌ بومی استان به ثمر نشست و پرورش میگو رونق چشم‌گری به خود گرفت.

وی تصریح کرد: دانش بدون تجربه کارآیی لازم را ندارد کما اینکه افرادی وجود دارند که سواد کافی نداشته اما تجربه آنها بسیار گران‌بهاتر از میزان تحصیلات آنهاست.

نایب رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس با بیان اینکه ما باید در  بخش آبزی‌پروری از دانش روز دنیا استفاده کنیم، بیان داشت: نخستین قدم در این راستا جمع‌آوری و ثبت اطلاعات در این زمینه است که باید به صورت یک پکیج ارائه شود.

بازرگان با بیان اینکه هیج مرکز راهنمایی برای سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به مبحث آبزی‌پرروی وجود ندارد، افزود: با توجه به تمام کمبودهایی که در سطح استان به لحاظ اطلاعات وجود دارد اما توانستیم در بحث پرورش میگو به رقم 15 هزار تن برسیم و از استان‌های پیشرو در پرورش میگو هستیم.

وی با اشاره به شیوع ویروس وات اسپات که میگوها را درگیر می‌کند گفت: خوشبختانه این ویروس با تکیه بر دانش بومی افراد باتجربه به سایت‌های پروش میگو هرمزگان نفوذ نکرده است اما باید تمهیدات و تسهیلاتی برای مقابله با این ویروس در نظر گرفته شود.

بازرگان تصریح کرد: تنها راه پیشرفت ما در بحث آبزی‌پروری و بازار هدفی که برای محصولات آبزی استان هرمزگان وجو دارد استفاده از دانش روز دنیا افراد با تجربه است که امید است با مساعدت مسئولان و تسهیل امور برای بخش خصوی به این مهم دست یابیم.

انتهای پیام/

نظر شما