شناسهٔ خبر: 22962839 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

تامين زمین برای 30 دستگاه اجرایی در البرز

روزنامه جوان / روزنامه جوان

در 2 سال گذشته با توجه به نو پا بودن استان البرز و فعال شدن ادارات کل در این استان راه و شهرسازی زمین برای 30 دستگاه اجرایی را در این استان تامین کرد.

صاحب‌خبر -

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز با اعلام اين خبر گفت: این زمین ها در شهرک اداری حسن آباد و سایر مناطق استان البرزبود که توسط ادارات کل در آن بناهایی احداث شده است .

حمید صفری افزود:همچنین زمین هایی نیز با کاربری های ورزشی آموزشی با توجه به نیاز این استان تحویل دستگاه های دولتی و خصوصی قرار گرفته تا سرانه های آموزشی و ورزشی در این استان افزایش یابد .

این مسئول ادامه داد:تا کنون با توجه به کمبود بیمارستان و مراکز درمانی در البرز 2 قطعه زمین به مساحت 4 و نیم هکتار در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت تا در آن ها بیمارستان احداث کند .

صفری افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون 300 هکتاراراضی در حریم شهر و 10 هکتار در محدوده قانونی شهرهای استان البرز تملک شد .

وی خاطر نشان کرد: برآورد دقیقی در خصوص ارزش ریالی این زمین ها صورت نگرفته اما زمین های محدوده شهری از ارزش ریالی زیادی برخوردار است .

این مسئول اظهار داشت: با توجه به قوانین و رای ملی و موات ماده 10 قانون زمین شهری تمام وزارت خانه ها مکلف هستند اراضی مازاد خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند .

صفری گفت: تملک ها به موجب دو قانون انجام می شود، ماده 10 زمین شهری و ماده 6 قانون زمین شهری که اراضی موات و در اختیار دولت است . صفری افزود: بیشتر زمین های موات را از منابع طبیعی استان تحویل می گیریم.

نظر شما