شناسهٔ خبر: 22962472 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:

لزوم توسعه روستایی برای جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی

یاسوج- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: توسعه زیرساخت های روستایی استان در راستای کاهش مهاجرت به شهر و جلوگیری از حاشیه نشینی ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد احمدی ظهر سه شنبه در آیین تودیع و معارفه معاونین عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به افزایش حاشیه نشینی در اطراف شهرها و همچنین تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی، توسعه روستاها با تکیه بر اشتغالزایی و بهبود وضعیت زیرساختی لازم است.

احمدی اظهار کرد: توسعه سایر حوزه ها در گرو بهبود وضعیت زیرساختی است و تا این حوزه تقویت نشود نمی توان به توسعه در حوزه های اقتصادی، معیشتی و اشتغالزایی دست یافت.

وی بر تقویت حوزه عمرانی تاکید کرد و گفت: حوزه عمرانی  در اینچنین استان هایی بسیار تاثیر گذار است و فرسایشی شدن پروژه ها و عدم توسعه زیرساخت ها به مردم فشار وارد می کند.

احمدی جایگاه نظارتی معاونت عمرانی در کمیت و کیفیت اجرای پروژه های عمرانی را مهم دانست.

احمدی به مدیریت قوی،  رصد، نظارت و داشتن جزئیات حوزه عمرانی برای مدیریت این بخش اشاره کرد و گفت: در بحث راه ها مشکلات جدی داریم و توپوگرافی زاگرس نیز این موضوع را محسوس می کند.

استاندار با اشاره به اهمیت توسعه شهری و روستایی، افزود: شهرها پیشانی تمدنی ما هستند و فضای سبز، پسماند، منظر و سکونتگاه، استاندارد سازی بر اساس زیست شهری را برای این حوزه طلب می کند.

وی با اشاره به سابقه عزیز  فیلی به عنوان معاون جدید عمرانی استانداری  کهگیلویه و بویراحمد گفت: این مسئول،  سابقه مدیریت ملی در راه و شهرسازی و تجارب و سابقه درخشانی دارد.

احمدی استفاده از تجارب و توانایی های فیلی را از ملاک های انتخاب این مدیر دانست و بیان داشت: معاونت جدید استانداری پیشنهادات مناسبی از استان های مختلف داشت، اما این استان را برای خدمت به مردم انتخاب کرد.

استاندار ابراز داشت: تلاش های انجام شده مدیران در ذهن مردم باقی می ماند و از اقدامات معاون قبلی امور عمرانی استان تشکر می کنم.

احمدی بر توسعه عمرانی و زیرساختی استان با همکاری و تعامل مناسب تاکید کرد.

نظر شما