شناسهٔ خبر: 22961769 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گروهی از هنرمندان جهان اقدام اخیر ترامپ علیه قدس اشغالی را محکوم کردند

گروهی از بازیگران و موسیقی‌دانان در سراسر جهان، اقدام دونالد ترامپ را در به رسمیت شناختن قدس به عنوان «پایتخت» فلسطین اشغالی محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از گاردین، دهها نفر از نویسندگان، بازیگران و موسیقی دانان اقدام اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را در به رسمیت شناختن «قدس» به عنوان «پایتخت» فلسطین اشغالی محکوم کردند. این گروه از هنرمندان از سراسر جهان اعلام کردند اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا به برنامه های رژیم صهیونیستی برای حذف حضور سیاسی و فرهنگی فلسطینیان از زندگی در کشور خودشان کمک می کند.

در میان این هنرمندان افرادی از جمله «مارک روفالو»، بازیگر و تهیه کننده آمریکایی، «راجر واترز»، خواننده انگلیسی، «پیتر گابریل»، آهنگساز انگلیسی و «برایان اینو»، موسیقی دان انگلیسی هم حضور داشتند.

هنرمندان در نامه ای رژیم صهیونیستی را به تبعیض نژادی و پاکسازی قومی متهم کردند و نوشتند که هم اکنون اقدامات این رژیم با تصمیم دونالد ترامپ بدتر از قبل خواهد شد.

در این نامه آمده است: ما با اقدام اخیر ترامپ برای کمک به ارتش رژیم صهیوینستی برای تسخیر قدس و بی تفاوتی رئیس جمهور آمریکا به حقوق فلسطینیان مخالفت می کنیم. ما با این اقدام نژادپرستانه دونالد ترامپ و اینکه او قوانین بین المللی را نادیده می گیرد، مخالفت می کنیم. ما به عنوان هنرمند و شهروند این سیاست های غیرانسانی را به چالش می کشیم و به انعطاف پذیری فلسطینیانی که تحت اشغال زندگی می کنند افتخار می کنیم.

ترامپ هفته گذشته با وجود مخالفت سران کشورهای مختلف اعلام کرد که «قدس» را به عنوان «پایتخت» فلسطین اشغالی به رسمیت می شناسد. وی همچنین سندی را امضا کرد که انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را تأیید می کرد. این اقدامات رئیس جمهور آمریکا خشم مردم در سراسر جهان را برانگیخت. مردم کشورهای مختلف با برگزاری تظاهرات و به آتش کشیدن پرچم های آمریکا و رژیم صهیونیستی حمایت خود را از فلسطینیان اعلام کردند.


انتهای پیام/

محکومیت  اقدام اخیر ترامپ علیه قدس اشغالی از سوی هنرمندان

نظر شما