شناسهٔ خبر: 22960489 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

رفتار ناشایست رئیس‌جمهور آمریکا در نهایت دامنش را گرفت؛

درخواست نمایندگان دموکرات برای تحقیق درباره فساد اخلاقی ترامپ

بیش از ۵۶ قانونگذار دموکرات از کنگره آمریکا درخواست کردند تحقیقاتی را درباره فساد اخلاقی دونالد ترامپ آغاز کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رویترز گزارش داد: بیش از 50 قانونگذار زن دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (دوشنبه) از کنگره درخواست کردند تحقیقاتی درباره اتهامات جنسی مطرح شده علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا انجام شود.

این قانونگذاران دموکرات در نامه‌ای به کنگره نوشتند: ما نمی توانیم به این تعداد زنانی که اتهاماتی را علیه دونالد ترامپ مطرح کرده اند، بی توجه باشیم. اظهارات خود رئیس جمهور نشاندهنده این است که این اتهامات علیه وی حقیقت دارد؛ زیرا او گفته است که از اینکه چنین رفتارهایی علیه زنان دارد، احساس آزادی می کند. رئیس جمهور باید مدارکی را برای دفاع از خود ارائه کند.

این نامه به امضای 56 قانونگذار دموکرات زن رسید. ارسال این نامه برای کنگره پس از آن صورت گرفت که روز گذشته (دوشنبه) سه زنی که ترامپ را به سوء رفتار جنسی متهم کرده بودند، از کنگره درخواست انجام تحقیقاتی را در این خصوص کردند.

رویترز در گزارش خود آورده است: درخواست قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا به کمیته اصلاحات دولتی و نظارت در مجلس نمایندگان آمریکا فرستاده شد؛ اما به نظر می رسد این اقدام بی نتیجه باشد؛ زیرا در حال حاضر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را حزب جمهوری خواه ( حزب رئیس‌جمهور آمریکا) تشکیل می دهد. در دو سال گذشته دهها زن ترامپ را به آزار و اذیت جنسی متهم کرده اند. در نامه ای که روز گذشته بوسیله قانونگذاران دموکرات امضا شد، آمده است که تعداد این زنان دست کم 17 نفر است.

رسوایی‌های جنسی ترامپ از سال 2016 افشا شد یعنی زمانی که یک نوار ویدئویی از وی در سال 2005 در حال گفتگو با «بیلی بوش»، مجری یک برنامه تلویزیونی منتشر شد. ترامپ در این گفتگو از الفاظی زشت و رکیک برای اشاره به زنان استفاده می کند. رئیس جمهور آمریکا سال گذشته برای بیان این اظهارات علیه زنان، عذرخواهی کرد.

این در حالیست که ترامپ به تازگی مدعی شده است که صدایی که در نوار ویدئویی به گوش می رسد، صدای او نیست و این نوار جعلی است. به دنبال این اظهارات او، بوش اعلام کرد که خود ترامپ این جملات را در سال 2005 به زبان آورده بود.

کاخ سفید هم پیشتر همه اتهامات وارد شده به ترامپ را تکذیب کرد و گفته همه زنانی که رئیس جمهور را به آزار جنسی متهم کرده اند، دروغ می گویند. کاخ سفید حتی روز گذشته هم با انتشار بیانیه ای این اتهامات جنسی را بار دیگر رد کرد و گفت: مردم آمریکا این را می دانستند و به این رئیس جمهور رأی دادند.

انتهای پیام/

نظر شما