شناسهٔ خبر: 22960341 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ماکرون اوایل فوریه به تونس می‌رود

رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه از سفر آتی‌اش به تونس در اوایل ماه فوریه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که در یکم و دوم ماه فوریه به تونس؛ کشوری که فرانسه خواهان همکاری گسترده با این کشور به ویژه در راستای مبارزه با تروریسم است، سفر خواهد کرد.

رئیس جمهوری فرانسه با باجی قائد السبسی، همتای تونسی‌اش در پاریس جهت مشارکت در نشست سران آب و هوا تصریح کرد که روابط پاریس با تونس در اولویت است، زیرا روابط میان این دو کشور استثنایی است.

با توجه به این که تونس به دلیل مرزهایش با لیبی به طول ۴۵۰ کیلومتر در خط مقدم خطرات و تهدیدها قرار داد، ماکرون خاطرنشان کرد که سفر وی به تونس منجر به گسترش روابط به ویژه از طریق امضای توافقنامه در زمینه امنیت می‌شود.

سبسی نیز تصریح کرد که فرانسه شریک نخست تونس است و قصد دارد که به این شراکت ادامه دهد.

رئیس جمهوری فرانسه نسبت به حذف فوری نام تونس از لیست سیاه اتحادیه اروپا درباره پناهگاه‌های مالیاتی که در پنجم دسامبر صورت گرفت و باعث بحث و جدل در تونس شد ابراز تمایل کرد.

سبسی تاکید کرد که این تصمیم ظالمانه است، زیرا تونس مستحق این نیست که نامش در لیست سیاه درج شود.

رئیس جمهوری تونس تاکید کرد که با همتای فرانسوی‌اش در خصوص تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل دیدگاه‌های مشترکی دارند.

وی در ادامه اظهار داشت: روند صلح نشان می‌دهد که پایان آن نزدیک است و باید فورا به فکر چاره‌ای برای این مساله باشیم، زیرا که وضعیت میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها وخیم است.

انتهای پیام

نظر شما