شناسهٔ خبر: 22959572 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خبرداد:

پیش بینی افزون بر 19 هزار میلیارد ریال بودجه برای سال 97 گلستان

گرگان - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان گفت که در لایحه بودجه سال 97 ارسالی دولت به مجلس شورای اسلامی، برای این استان افزون بر 19 هزار میلیارد ریال بودجه پیش بینی شده است.

صاحب‌خبر -

حسین پیش قدم روز سه شنبه در گزارشی به ایرنا اعلام کرد: در لایحه بودجه استان اعتبار هزینه ای افزون بر 13 هزار میلیارد ریال بوده و اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای استانی افزون بر 6 هزار میلیارد ریال است.
به گفته وی؛ رشد اعتبارات هزینه ای گلستان با عددی افزون بر 15.3 درصد و با 2 درصد بیشتر از میانگین استانهای کشور در لایحه از نکات مثبت است که می تواند بخشی از خدمات کارکنان زحمت کش دستگاه های اجرایی استان را جبران کند.
وی افزود: لایحه بودجه 1397 دارای ویژگی های دیگری همچون انضباط مالی بیشتر 100 درصد دستگاه های اجرایی استانی با بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد اعتبارات هزینه ای، حرکت به سوی تمرکز زدایی با افزایش اعتبارات استانها، کاهش اتکا به منابع حاصل از درآمدهای نفتی و گازی و اتکا بیشتر به منابع حاصل از درآمدهای مالیاتی است.
پیش قدم؛ توجه ویژه به موضوعات محوری همچون آب، محیط زیست، ساماندهی پسماندها، حمل و نقل ریلی را از اولویت های برنامه ای لایحه بودجه 97 استان بیان کرد و گفت: همچنین تلاش برای حذف فقر مطلق از طریق زیر پوشش قراردادن تمام افراد با درآمد کمتر و بهبود سطح بهداشت و سلامت با نگاه عدالت اجتماعی موضوعات مهم این لایحه می باشد.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از اصول لایحه تقدیمی تنوع در تامین منابع مالی برای پروژه های عمرانی است که در استان در طرح های سد شصت کلاته گرگان، آزاد راه نوکنده کلاله آشخانه، بیمارستان 320 تختخوابی گنبد، آبرسانی به شهرهای گرگان، بندر ترکمن، گمیشان، رامیان و نوارمرزی استان امکان استفاده از اعتبارات بودجه عمومی دولت و مشارکت بخش عمومی و خصوصی در لایحه بودجه 97 قابل اجرا است.
به گفته وی؛ با توجه به ظرفیت های لایحه بودجه سال 1397 امکان احداث و تجهیز بیمارستان 500 تختخوابی 2 گرگان با مشارکت بخش عمومی غیر دولتی نیز امکانپذیر شده است.
استان گلستان واقع در شمال کشور طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95 ، یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که در 30 نقطه شهری و یک هزار و 75روستا مستقرند.
اقتصاد ساکنان گلستان بویژه در روستاها بر پایه کشاورزی و دامپروری استوار است، صنعت در این استان بیشتر درحوزه صنایع کوچک و با اشتغال کم فعال است.
گفته می شود سرانه درآمدی مردم گلستان کمتر از میانگین کشوری است.
به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری گلستان؛ میزان درآمد میانگین مردم این استان حدود 60 درصد میانگین کشوری است.
6204/1648
تنظیم : علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا

انتهای پیام /*

نظر شما