شناسهٔ خبر: 22954530 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

صالحی‌امیری برای ریاست کمیته ملی المپیک می‌آید

با حضور رضا صالحی‌امیری در جمع خبرگان ورزشی می‌توان از هم‌اکنون او را رئیس بعدی کمیته ملی المپیک دانست؛ البته اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و معادلات به‌هم نخورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، انتخابات کمیته ملی المپیک در حالی 25 دی ماه سال 96 برگزار می‌شود که روز گذشته در هفتاد و پنجمین جلسه هیئت اجرایی محمود مشحون، علی کفاشیان، رضا صالحی امیری، طاهره طاهریان و عاطفه اسلامیان به عنوان خبره ورزشی انتخاب و معرفی شدند.

با معرفی این اعضا می‌توان کاندیداهای بخش‌های مختلف کمیته ملی المپیک را حدس زد. قرار گرفتن نام صالحی امیری می‌تواند به معنای کاندیداتوری وی به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک باشد. پیش از این حرف و حدیث‌های زیادی مبنی بر احتمال حضور صالحی امیری وجود داشت که با اعلام اسامی این موضوع به واقعیت نزدیک‌تر شد. اگر چه او اکنون به عنوان معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران مشغول فعالیت است اما می‌تواند در انتخابات کمیته شرکت کند و در صورت موفقیت از سمت خود در شهرداری کناره‌گیری کند.

با مشخص شدن چهره اصلی برای کسب کرسی ریاست به نظر می‌رسد کاندیدا شدن مجدد کیومرث هاشمی در انتخابات برای پست ریاست چندان منطقی نیست و احتمالا هاشمی قصد حضور در سایر پست‌ها از جمله دبیر کلی را خواهد داشت. حضور رقیب جدی از کابینه دولت و حمایت‌های دولتی برای پست ریاست کمیته کار را برای هاشمی سخت خواهد کرد و ورود به این رقابت یک طرفه از سوی هاشمی یک بازی دو سر باخت است و علاوه بر از دست دادن صندلی ریاست، به طور کلی از ساختار کمیته ملی هم جدا خواهد شد پس منطقی این است که اگر قصد ماندن در کمیته ملی المپیک را دارد به سراغ سایر پست‌ها برود. حال سوال اصلی اینجاست که وی شرایط حضور در جایگاه دبیرکل را دارد؟

همچنین با توجه به تاکیدات سازمان بازرسی مبنی بر عدم حضور بازنشسته‌ها در بخش دبیر کلی و خزانه‌داری و همچنین عدم توان رقابت مشحون و کفاشیان با صالحی امیری، حضور این دو بازنشسته ورزشی می‌تواند به معنای تمایل آنها برای رسیدن به جایگاه نایب رئیسی باشد.

با این حال همه اینها گمانه‌زنه‌هایی در مورد انتخابات کمیته ملی المپیک است و تا ثبت نام نهایی کاندیداها هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و باید تا 2 دی ماه منتظر بود تا چهره کاندیداها معرفی شود.

نظر شما