شناسهٔ خبر: 22954260 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

یادداشت؛

باید منافع آمریکا در خاورمیانه تهدید شود

آمریکا و صهیونیست‌ها باید بدانند که تجاوز به بیت‌المقدس همانند حمله به مکه مکرمه و مدینه منوره است و مسلمانان چنین اقدامی را به‌هیچ وجه تحمل نخواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم، «شیخ عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی طی یادداشتی نوشت:

تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده برای انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل به بیت‌المقدس فاقد اعتبار و وجاهت قانونی و بین‌المللی است. گذشته از آن، باید این نکته را روشن کنم که این قبیل سخنان و موضعگیری‌ها، تغییری در حقیقت و ماهیت اسلامی بیت‌المقدس ایجاد نمی‌کند. این شهر و تمامی ابنیه تاریخی آن برای مسلمانان و فلسطینی‌ها قداست دارد و هر مسلمانی هم که نسبت به دین خود غیرت داشته باشد، هرگز چنین تصمیم اشغالگرانه‌ای را نمی‌پذیرد.

من به عنوان کسی که سال 1994 از سوی یاسر عرفات به عنوان مفتی اعظم بیت‌المقدس منصوب شدم و سال‌هاست که در مسجد الاقصی حضور دارم، از همه مسلمانان جهان می‌خواهم در مقابل تصمیم آمریکا سکوت نکنند.

ترامپ با اتخاذ چنین تصمیمی با آتش بازی کرده و حق مسلمانان و حتی مسیحیان بر بیت‌المقدس اشغالی را نادیده گرفته است. او تنها به فکر ارضای لابی‌های صهیونیستی بوده و خواست آنها را به خواست یک میلیارد و هشتصد میلیون مسلمان و بیش از دو میلیارد مسیحی ترجیح داده است.

البته باید به بُعد دیگر تصمیم ترامپ نیز توجه داشت. او با چنین تصمیمی کوشید پوششی برای اقدامات اسرائیل علیه مسجد الاقصی ایجاد کند. صهیونیست‌ها سال‌هاست که با حفاری در زیر این مسجد مقدس، به دنبال تخریب آن هستند.

آمریکا و صهیونیست‌ها باید بدانند که تجاوز به بیت‌المقدس همانند حمله به مکه مکرمه و مدینه منوره است و مسلمانان چنین اقدامی را به‌هیچ وجه تحمل نخواهند کرد. همانطور که مسلمانان در برابر هرگونه تعرض به مکه و مدینه ایستادگی خواهند کرد، برای حفظ بیت‌المقدس نیز تا پای جان می‌ایستند. دولت‌های اسلامی نیز باید به آمریکا فشار آورند تا از این تصمیم برگردد.

فلسطین نیز هیچ‌گاه چنین تصمیمی را که خود نوعی اشغالگری و کمک به اشغالگران است نخواهد پذیرفت و ما می‌دانیم که هدف ترامپ از اعلام این تصمیم، به غارت بردن ثروت‌های معنوی فلسطین و همچنین تضعیف وحدت ماست. بنابراین ما هیچ‌گاه به چنین اقداماتی گردن نخواهیم نهاد.

اگر دولت‌های اسلامی و بخصوص کشورهای عربی دچار چنین ضعف، تفرقه و چند دستگی و پراکندگی نبودند، هیچ‌گاه آمریکا جرات نمی‌کرد چنین تصمیمی را اعلام کند و بیت‌المقدس را پایتخت اشغالگران صهیونیست بنامد.

من به همه مسلمانان جهان اعلام می‌کنم آمریکا تنها در صورتی از تصمیم خود باز می‌گردد که منافعش در خاورمیانه در معرض تهدید قرار گیرد./۹۶۹//۱۰۲/خ

نظر شما