شناسهٔ خبر: 22954233 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شهردار دیر:

معدن زباله بندر دیر جابجا می‌شود/ حرکت به سمت شهر سالم

بوشهر - شهردار بندر دیر از جابجایی معدن زباله این شهر خبر داد و گفت: شهر سالم وشهروند سالم به عنوان استراتژی شهرداری دیر مطرح است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی ابراهیمی دوشنبه‌شب در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری شبکه بهداشت و درمان و شهرداری دیر  اظهار داشت: شهرداری دیر برای ایجاد نشاط، سلامت و شهر شکوفا تمامی تلاش خود را در کنار سایر دستگاه‌ها بکار می‌برد.

وی افزود: در راستای ارتقای سلامت مردم واجرای برنامه‌های شهرداری منطبق بر سلامت، آمادگی هرگونه همکاری با شبکه بهداشت و درمان داریم و معتقدیم انعفقاد تفاهم نامه همکاری گامی مهم و جدی در مدیریت برنامه‌های سلامت محور و رفع معضلات بهداشت شهری است.

ابراهیمی از جابجایی معدن زباله دیر خبر داد و گفت: برای ایجاد محیط سالم و جمع آوری، حمل و امحاء بهداشتی و ایمن زباله‌های شهری معدن زباله دیر به مکان دیگری که مورد تائید شبکه بهداشت و درمان و محیط زیست باشد منتقل خواهد شد.

شهردار دیر افزود: در راستای ارتقای فرهنگ سلامت مردم و اصلاح شیوه‌های زندگی لازم است همه نهادها و سازمان‌ها یا شهرداری و شبکه بهداشت همکاری داشته باشند .

ایجاد شورای پیام‌گذار سلامت

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر نیز اظهار داشت: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین شبکه بهداشت و درمان و شهرداری بندر دیر در راستای ارتقای سلامت مردم انجام شده است.

احمد آخوندی افزود: تشکیل و ایجاد شورای پیام‌گذار سلامت که نفرات دوم هر دستگاه در آن حضور دارند، این فرصت را به‌وجود آورد که تمامی عوامل دخیل در حوزه سلامت در کنار همدیگر قرار گرفته و به عنوان متولیان سلامت، موجبات ارتقای سلامت جامعه را فراهم آورند.

وی با اشاره به سهم بسیار زیاد شهرداری‌ها در حوزه سلامت، افزود: بسیاری از امورات شهرداری‌ها در راستای حوزه سلامت است به همین دلیل هم‌افزایی و همکاری شهرداری‌ها با شبکه بهداشت و درمان نقش موثری در ارتقا سطح سلامت جامعه دارد.

ارتقای سلامت و آگاهی عمومی

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: اهتمام و علاقمندی خوبی در راستای اجرای اهداف و سیاست‌های حوزه سلامت در شهرستان دیر شکل گرفته و امیدواریم همکاری این دو نهاد موجب ارایه خدمات هرچه بهتر به شهروندان عزیز شود.

وی با اشاره به ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شهرداری گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی، سیاست‌های کلی سلامت و برای فراهم‌سازی و دستیابی به بالاترین آمار سلامتی، ارتقا سطح سواد سلامتی، ایجاد بستر سلامتی پایدار و مدیریت برنامه‌های سلامت محور، لازم است توافق‌نامه‌ای بین شهرداری و شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر منعقد شود.

وی ادامه داد: اجرای برنامه‌های مشترک در راستای فرهنگ‌سازی و ارتقای سلامت و آگاهی عمومی، ارتقای شاخص‌های سلامت با اصلاح الگوی تغذیه، فرهنگ‌سازی در آحاد مردم برای پیشگیری از بروز هرگونه مشکلات جسمی و روانی از مفاد این تفاهم‌نامه خواهد بود.

اصلاح شیوه زندگی

آخوندی با بیان اینکه این تفاهم نامه با هدف ارتقای سلامت مردم و اصلاح شیوه زندگی است تأکید کرد: ایجاد و ارتقای بسترهای سلامت محور در حوزه شهری یکی از مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه ضمن بررسی وضع موجود و نیازسنجی‌های سلامت جامعه با تدوین برنامه جامع سلامت شهری، ضمن شناسایی پتانسیل‌ها و لحاظ پشنهادهای خلاقانه، اجرای فعالیت‌ها و میزان دسترسی به اهداف نیز با ضریب اطمینان بیشتری صورت می‌گیرد.

نظر شما