شناسهٔ خبر: 22954002 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

پوتین طی سفری اعلام نشده به پایگاه نظامی حمیمیم صادر کرد

دستور خروج نیروهای روسی از خاک سوریه

شبکه خبری الجزیره گزارش داد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه که در سفری اعلام نشده وارد پایگاه نظامی روسی الحمیمیم در لاذقیه سوریه شده بود، با بشار اسد رئیس جمهور این کشور در این پایگاه دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

شبکه روسیا الیوم نیز در این ارتباط گزارش داد که بشار اسد شخصا برای استقبال از پوتین به فرودگاه نظامی الحمیمیم رفته بود، رئیس‌جمهور روسیه را در این بازدید همراهی کرد. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه و ژنرال سرگئی سورویکین، فرمانده گروه نظامی روسیه در سوریه هم در کنار دو رئیس‌جمهور بودند.

ولادیمیر پوتین در این دیدار دستور بازگشت نیروهای روسی به پایگاه دائمی خود را صادر کرد.

در عین حال رئیس‌جمهور روسیه در سخنانی گفت: نیروهای روسی با پیروزی خاک سوریه را ترک می‌کنند و به وطن خویش بازمی‌گردند. اگر تروریست‌ها دوباره از سوریه یا جایی دیگر سردربیاورند، بازهم آنها را مورد حمله قرار می‌دهیم و چنان ضرباتی بر آنان وارد می‌کنیم که تاکنون تاریخ سراغ نداشته است. پوتین خاطرنشان کرد: به وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش دستور داده‌ام، روند خروج نیروهای روسی از خاک سوریه را آغاز کنند. وی افزود: نیروهای روسیه و سوریه توانستند گروهی از تروریست‌های بین‌المللی با بالاترین توان نظامی را در کمی بیشتر از دو سال، شکست دهند. شما (نظامیان روسیه) پیروزمندانه به نزد خانواده‌های خود بازمی‌گردید. ما به‌خاطر تلفات دست از نبرد با تروریسم برنمی‌داریم، زیرا خاطره آنها به ما نیروی اضافی جهت ریشه‌کن کردن شرارت می‌دهد.

پوتین پس از ترک سوریه وارد قاهره پایتخت مصر شد و با عبدالفتاح سیسی رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد. پس از آن رئیس جمهور روسیه عازم ترکیه شد و با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور
دیدار کرد.

نظر شما