شناسهٔ خبر: 22953805 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

دامپلینگ میگو

صاحب‌خبر - دامپلینگ که با نام جیائوزی نیز شناخته می‌شود نوعی غذای چینی است که آرد گندم و آب در آن به‌صورت خمیر درآمده و بعد از نازک شدن توسط وردنه به عنوان پوشش موادی مانند گوشت، میگو، سبزیجات استفاده می‌ شود. مواد پس از پیچانده شدن در خمیر به وسیلهٔ آب‌ پز کردن، سرخ کردن، روغن پزی عمیق و یا بخارپز کردن پخت می‌ شوند.
مواد لازم برای تهیه این غذا عبارتند از: ۸۰ گرم میگو، ۵۰ گرم گوشت چرخ کرده، ۴۰ گرم سیب‌زمینی بنفش، ۴ ورقه خمیر پیراشکی، ۲ ساقه پیازچه، یک حبه سیر خرد شده، ۳۰ گرم گشنیز، نصف قاشق چای‌خوری سس ماهی، نمک و فلفل سیاه، سس چیلی، روغن سرخ کردنی.
سیب‌زمینی‌ها را پوست کنده و به مکعب‌های ۵ میلی‌متری برش دهید. پیازچه را کمی بجوشانید و سپس به تکه‌های کوچک برش دهید. میگوها را پوست کنده، دم و رگ آن‌ها را جدا کرده و بشویید. در یک کاسه بزرگ، میگو، گوشت چرخ‌کرده، سیب‌زمینی، گشنیز، سس ماهی، نمک و فلفل سیاه را با یکدیگر مخلوط کنید. خمیرهای آماده را با استفاده از یک بشقاب، به صورت دایره‌ای برش دهید. یک قاشق غذاخوری از مواد را درون خمیر ریخته و همانند بقچه آن را جمع کنید. سر خمیر را با ساقه پیازچه ببندید. درون یک قابلمه متوسط روغن ریخته و پس از داغ شدن، دامپلینگ‌ها را درون آن سرخ کنید. این غذا را می‌توانید با سس چیلی سرو کنید.
منبع: روزیاتو

نظر شما