شناسهٔ خبر: 22953788 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

‏تاکید مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای 
و فولاد خوزستان بر همکاری و تعامل بیشتر‏

گروه شهرستان‌ها: به منظور بررسی مسائل میان دو شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و شرکت فولاد خوزستان جلسه ای با حضور مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای و معاونین این شرکت با هیئت مدیره شرکت فولاد خوزستان برگزار گردید. به گزارش روابط عمومی‌شرکت سهامی‌برق منطقه ای خوزستان، محمود دشت بزرگ در این جلسه گفت: شرکت فولاد خوزستان در میان مشترکان بزرگ صنعتی استان نقش و جایگاه ویژه‌ای دارد و تعامل و همکاری میان این دو شرکت بزرگ مهم است و لازم است در این راستا از همکاری شرکت فولاد خوزستان در خصوص مشارکت طرح ذخیره عملیاتی در سال 96 تشکر و قدردانی کنم. وی ادامه داد: اجرای طرح خط و پست 400 کیلو ولت فولاد خوزستان و انتقال بار از شبکه 230 به 400 کیلو ولت مطابق طرح مصوب ضروری است، نکته پر اهمیت دیگر پرداخت به موقع بهای برق مصرفی در موعد مقرر می‌باشد.

حفاری و تکمیل نهایی نخستین چاه سکوی A فاز 14 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی

گروه شهرستان‌ها: مدیر پروژه حفاری 22 حلقه چاه در فاز 14 طرح توسعه میدان گازی پارس‌جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران از حفاری و تکمیل نهایی نخستین حلقه چاه در سکوی A این فاز خبر داد.به گزارش روابط عمومی‌شرکت ملی حفاری ایران حمید رضا شفیعی مکوند در توضیح بیشتر در این باره اظهارکرد: حفاری، تکمیل و تحویل  22 حلقه چاه در فاز ۱۴ پارس جنوبی از پروژه‌های بزرگ این شرکت است. وی افزود: براساس قرارداد میان شرکت ملی حفاری و شرکت نفت و گاز پارس این شرکت روی دو سکوی فاز 14 موسوم به A   و C هر کدام 11 حلقه چاه حفر و تکمیل می‌کند.

بیش از 57 درصد صرفه اقتصادی  
با استفاده از لوازم کاهنده مصرف آب

گروه شهرستان‌ها: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: عدم بارندگی مناسب در فصل پاییز می‌تواند بحران کم آبی را در اصفهان تشدید نماید بنابراین مدیریت مصرف تنها راه غلبه بر تنش آبی در اصفهان است. هاشم امینی با بیان اینکه مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد از جمله راهکارهای غلبه بر بحران کم‌آبی است عنوان کرد: در سالهای اخیر شرکت آبفا استان اصفهان توانست با تدابیری که در زمینه‌های فرهنگی، فنی و مهندسی اعمال نمود توانست مصرف سرانه آب در اصفهان را نسبت به میانگین کشور پایین آورد به طوریکه هم‌اکنون مصرف سرانه آب خانگی در اصفهان حدود 150 لیتر در شبانه روز شده است که این رقم نسبت به میانگین کشور کمتر است این در حالیست که سرانه مصرف آب در افق طرح سال 1400 در اصفهان به 115 لیتر به ازای هر نفر در طول شبانه روز درنظر گرفته شده است. وی نصب لوازم کاهنده مصرف آب را از جمله دیگر راه‌های مدیریت مصرف آب برشمرد خاطرنشان ساخت: نصب لوازم کاهنده مصرف آب به‌ویژه در اماکن عمومی، ارگان‌ها، سازمانها، هتل‌ها، مراکز درمانی، مراکز آموزشی و دستگاه‌های نظامی ‌بسیار ضروری است این درحالیست که طبق ابلاغ استانداری در بهمن ماه سال 93 در تمامی‌ارگان‌ها، مراکز آموزشی از جمله دانشگاه‌ها و مدارس، مراکز نظامی، مراکز درمانی ملزم به نصب لوازم کاهنده مصرف آب و نصب مخزن استراتژیک آب شدند. امینی با تأکید بر استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته می‌توان گفت استفاده از لوازم کاهنده مصرف بیش از 57 درصد صرفه اقتصادی دارد زیرا به جای سرمایه‌گذاری در مدیریت عرضه (تأمین آب) و حفر چاه‌های جدید و ساخت تصفیه آب با هزینه کردن در این بخش علاوه بر کاهش هزینه‌ها می‌توان در درازمدت منابع آب جدیدی را نیز به صورت مجازی ایجاد کنیم.

آمادگي راهداري وحمل ونقل جاده‌اي 
استان قزوين براي خدمت‌رساني درطرح زمستاني 

گروه شهرستان‌ها: در عمليات راهداري زمستاني سال جاري 300 نفر از پرسنل راهداري به صورت مستقيم حضور فعال دارند. افشين پيرنون مديركل راهداري وحمل ونقل جاده‌اي استان قزوين با بيان اين اينكه از آغاز سال‌جاری عمليات بازسازي و تعمیر و نگهداری 270 دستگاه ماشين‌آلات راهداری این اداره کل در دستور كار قرارگرفته بود، در طرح زمستاني سال جاری 300 نفر ازپرسنل راهداري بصورت مستقيم حضور فعال و شبانه روزي دارند. اظهارداشت: اداره‌كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان قزوين همزمان با آغاز زمستان با استفاده از 270 دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در ۲۴ راهدارخانه استان مستقر شده‌اند و در قالب ۳۰  اکیپ، عمليات راهداري زمستاني را انجام می‌دهند. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین خاطرنشان‌كرد: تعمير و تجهيز اين ماشين‌آلات و آماده بكار نمودن آنها چه قبل از فصل بارش و چه در طول فصل زمستان از اهميت ويژه‌اي برخوردار می‌باشد تا عوامل راهداري بتوانند به موقع براي بازگشايي و برفروبي راه‌ها با توجه به اهميت و تردد موجود در آنها اقدام نمايند.

بقای بافت تاریخی یزد 
در خطر تغییر کارکردها است

عضو هیئت علمی‌گروه شهرسازی دانشگاه یزد، با اشاره به این‌که بافت تاریخی دفاتر بیشماری است که باید مورد بررسی قرار گیرد،گفت: جنبه‌های پنهان سرمایه‌های واقعی بافت شهر یزد باید شناسایی و معرفی شوند. 
به گزارش ایسنا، «حسین نورمحمدزاد» در نشست مشترک کارشناسان کارگروه شهرسازی پایگاه میراث‌جهانی با اعضای هیئت علمی‌گروه شهرسازی دانشگاه یزد، با اشاره به این‌که بافت تاریخی یزد تمامأ اسناد ارائه شده نیست، اظهارکرد: بافت تاریخی یزد دفاتر بیشماری است که باید مورد بررسی قرار گیرد.وی با بیان این‌که نباید روند پیشرفت بافت در چهارچوب ثبت شده متوقف شود، گفت: در بسیاری از موارد شناخت کاملی از بافت تاریخی نداریم و لازم است که ناگفته‌های بافت بیان شود.عضو هیئت علمی‌گروه شهرسازی دانشگاه یزد، افزود: اگر بافت تاریخی را به منزله طرح‌هایی درنظر بگیریم، متوجه می‌شویم آنچه که بافت تاریخی یزد را بافت کرده مجموعه حرف و احادیثی است که در آن طرح‌ها دمیده شده است.
وی در ادامه به طبقه‌بندی‌های بافت تاریخی اشاره کرد و  گفت: اگر بخواهیم از ثبت بافت تاریخی یک طبقه‌بندی ارایه دهیم، ثبت روشن و ثبت پنهان داریم. نورمحمدزاد، آنچه که تاکنون از بافت تاریخی یزد به ثبت رسیده را در گروه ثبت روشن دانست و بیان کرد: ثبت پنهان یعنی آنچه که در بافت وجود دارد ولی عرضه نشده است. این مقام مسئول، با تاکید بر لزوم کشف، ‌تعریف و عرضه جنبه‌های پنهان بافت تاریخی، اظهارکرد: جنبه پنهان سرمایه‌های واقعی بافت شهر یزد است که کم توجهی و بی‌توجهی موجب نابودی آن‌ها می‌شود. عضو هیئت علمی‌گروه شهرسازی، با اشاره به اهمیت تغییر بعد کارکردها در بافت تاریخی شهر خاطرنشان کرد: کارکردها در بافت تاریخی در حال تغییر هستند که این تغییر بسیار مخاطره‌آمیز بوده و در صورت ادامه روند آن شاهد از بین رفتن بافت تاریخی یزد و شکل گیری بافت دیگری خواهیم بود.این مقام مسئول در پایان گفت: بافت تاریخی یزد ظرفیتی پایان‌ناپذیر است که تنها با همکاری و مشارکت مسئولین و مردم یزد می‌توان به بهترین نحو از آن بهره‌برداری کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما