شناسهٔ خبر: 22953486 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

33 سال پیش در چنین روزی

دیدار خانواده های شهدای اهل تسنن با رئیس جمهور

همزمان با هفته وحدت خانواده های شهدای اهل تسنن استان های باختران، مازندران، خراسان، سیستان و بلوچستان، کردستان و بوشهر همچنین عده ای از دانشجویان دانشگاه آزاد کردستان با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

صاحب‌خبر -

رخدادهای 21 آذر 63

چکیده:

  • رهبرکبیر انقلاب اسلامی اعضای جدید ستاد انقلاب فرهنگی را منصوب کردند.

 

  • امام خمینی: ستاد انقلاب فرهنگی گام های مفید و موثری برداشته است و باید تقویت شود.

 

  • رئیس جمهور: مسئولین اگر وحدت کلمه خود را حفظ کنند استکبار جهانی قطعا شکست خواهد خورد.

 

  • با انتشار اطلاعیه ای نمایندگان مجلس آمادگی خود را برای اجرای رهنمودهای آیت الله منتظری اعلام کردند.

 

انتصاب اعضای جدید ستاد انقلاب فرهنگی

امام خمینی رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران طی پیامی به منظور تقویت و ادامه کار ستاد انقلاب فرهنگی افراد جدیدی را در این ستاد منصوب کردند.

 در بخشی از پیام امام خمینی آمده است: بحمدالله ستاد انقلاب فرهنگی در مدت کوتاهی که از عمرش گذشته خدمت های ارزنده و گام های مفید و مؤثری در این امر حیاتی برداشته و مورد تقدیر و تشکر است. ولی خروج از فرهنگ بدآموز غربی و نفوذ و جایگزین شدن فرهنگ آموزنده اسلامی ملی و انقلاب فرهنگی که در تمام زمینه ها در سطح کشور آنچنان محتاج تلاش و کوشش است که برای تحقق آن سالیان دراز باید زحمت کشید.

در ادامه این پیام امام تاکید کرده اند: قشر متدین انقلابی اعم از اساتید متعهد و معلمان وطن خواه اسلامی و دانشجویان انقلابی مؤظفند با هوشیاری بدون غفلت از این مسأله مهم به دانشگاه ها و مدارس و آنان که هنوز خواب رژیم سابق را می بینند و رویه های فرهنگ شرق و غرب را در سر می پرورانند، اجازه ندهند که خارج از دروس مؤظف خود به صحبت های انحرافی بپردازند. و در صورتی که نصیحت بر آنان اثر نداشت به شورای عالی انقلاب فرهنگی که شکل گرفته است و انجام وظیفه می کند اطلاع دهند و باید بدانند با مسامحه در این امر به تدریج در دانشگاه ها و دبیرستان ها خط انحرافی نفوذ خواهد کرد و در پیشگاه خداوند متعال مسؤول هستند. اینک با تشکر از زحمات ستاد انقلاب فرهنگی برای هرچه بارورتر شدن انقلاب در سطح کشور تقویت این نهاد را لازم دیدم. بدین جهت علاوه بر کلیه افراد ستاد فرهنگی و روسای محترم سه قوه، حجج اسلام آقای خامنه ای، آقای اردبیلی و آقای رفسنجانی و همچنین جناب حجت الاسلام آقای مهدوی کنی و آقایان سید رضا اکرمی وزیر آموزش و پرورش و سید رضا داوری و نصرالله پورجوادی و محمدرضا هاشمی را به آنان اضافه نمودم.(1)

 

دیدار خانواده های شهدای اهل تسنن با رئیس جمهور

همزمان با هفته وحدت خانواده های شهدای اهل تسنن استان های باختران، مازندران، خراسان، سیستان و  بلوچستان، کردستان و بوشهر همچنین عده ای از دانشجویان دانشگاه آزاد کردستان با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار با تاکید بر وحدت هر چه بیشتر مسلمانان اظهار داشت: شهادت شهیدان یکی از عوامل بزرگ وحدت ملت ماست زیرا هنوز هم دشمن از ایجاد تفرقه بین مسلمانان مایوس نشده و چنانچه باز هم اگر بتوانند برادران مسلمان را مقابل یکدیگر قرار دهد لحظه ای درنگ نخواهند کرد.

رئیس جمهور افزود: دشمن به دلیل ضربه خوردن از وحدت مسلمانان کوتاهی نخواهد کرد و در فرصت های مناسب سعی خواهد نمود تا توطئه ای جدید بیافریند و مسلمانان اگر در هر قضیه ای اتفاق کلمه شان را حفظ کنند استکبار جهانی قطعا شکست خواهد خورد.

آیت الله خامنه ای افزود: این کار خداست که دلها را به یکدیگر نزدیک می کند برادران کرد ما بیشترین شهدا را در کردستان به انقلاب تقدیم کرده اند و من امروز معتقدم که شیعه و سنی باید دست در دست یکدیگر حافظ اسلام باشند.(2)

 

نامه 170 نماینده مجلس به آیت الله منتظری

بیش از 170 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تلگرامی در پاسخ به رهنمودهای آیت الله منتظری به حضور ایشان ارسال کردند.

در بخشی از تلگرام نمایندگان آمده است: ما نمایندگان مجلس ضمن تقدیر و تشکر بی حد و سپاس از رهنمودهای آن حضرت به شما اطمینان می دهیم که ندایت را لبیک گفته و در انجام آنچه فرمودید از هیچ کوششی دریغ ننمائیم و تمام توان خویش را در حمایت از محرومین جامعه که در طول تاریخ مظلوم بوده اند و در جهت شناساندن چهره واقعی اسلام و وضع قوانین حاوی حقوق کلیه افراد و نظارت بر اجرای آن بکار بگیریم.(3)

منابع:

1. کیهان، 21 آذر 63، ص 22
2. اطلاعات، 21 آذر 63، ص 2
3. اطلاعات، 21 آذر 63، ص 9

انتهای متن/

نظر شما