شناسهٔ خبر: 22953406 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

پرسپولیس می کارد، مدیرانش بر باد می دهند/

مدیرانی که هر چه پرسپولیس می‌کارد بر باد می‌دهند/ چوب حراج بر نتایج برانکو و شاگردانش!

با انتشار خبر تازه ای درباره کسر امتیاز احتمالی از باشگاه پرسپولیس بار دیگر موجی از نگرانی بین هواداران این تیم براه افتاده است.

صاحب‌خبر -

سرویس ورزش مشرق – پرسپولیس با شکست نفت آبادان مقتدرانه قهرمان نیم فصل اول لیگ برتر شد اما دغدغه آزاردهنده ای بین هواداران به وجود آمده است. ماجرای جریمه دوباره و کسر شش امتیاز از باشگاه پرسپولیس در حالی مطرح و رسانه ای شده که هنوز داغ جریمه قبلی تازه تازه است. در این حد که با رسیدن به روز 28 آذر و آغاز فصل نقل و انتقالات زمستانی، این تیم به دلیل بی احتیاطی که در بازگرداندن مهدی طارمی از تیم ریز اسپور ترکیه به باشگاه انجام شد از خرید بازیکن جدید محروم است و به عبارتی پنجره ای برای نقل و انتقالات ندارد!

پس از کش و قوس های فراوان مشخص شد در پرونده طارمی و باشگاه ترکیه ای کم کاری از سوی کدام طرف بوده و به این دلیل پرسپولیس، هم باید از نقل و انتقالات محروم باشد، هم بهترین گلزن لیگ در دو فصل اخیر را در اختیار نداشته باشد و هم جریمه میلیاردی بپردازد!

به این جرایم و محرومیت ها، اضافه کنید موضوع گولچ و بحث غرامت میلیاردی و کسر 6 امتیاز از پرسپولیس را که این روزها به راه افتاده است. اتفاقی شبیه به ماجرای ممدوتال و ولاتکو در سال 2015 و یا کسر 6 امتیاز در سال 1387، همان فصلی که پرسپولیس با وجود کسر 6 امتیاز قهرمان لیگ برتر هفتم شد. آنجاست که متوجه اوج وخامت اوضاع در این باشگاه مردمی(!) خواهید شد!

به نظر می رسد هر چه در این سالها بازیکنان و مربیان تیم بدست می آورند و هرچه هواداران تیم در سرما و گرما با حضور در استادیوم و حمایت از تیم محبوبشان می کارند، مدیران به راحتی آب خوردن آنها را  برباد فنا می دهند!

اینکه پرسپولیس با این همه سختی، کمبود بازیکن، محرومیت ها و غیره در لیگی که همه تا بن دندان مسلح هستند بجنگد، کم گل بخورد و بیشترین امتیازات را بیرون از خانه اش بدست بیاورد تا در نهایت بعد از ایجاد فاصله ای مقبول بین خود و رقبایش فیفا حکم کسر امتیاز برایش صادر کند عدالت است؟

اگر موضوع گولچ و کسر شش امتیاز جدی باشد مدیران پرسپولیس بار دیگر مدیون بازیکنان تیم شان نمی شوند؟ بار دیگر زیر بار منت سرمربی تیم نخواهند رفت! سال 87 افشین قطبی و تیم خوبش اگر امتیازات کافی جمع نمی کردند حالا این تیم به جای 3 عنوان قهرمانی تنها دو عنوان را در اختیار داشت! اگر امروز پرسپولیس با تیم دوم جدول اختلاف خوبی دارد و شاید این اختلاف را در نیم فصل دوم افزایش دهد، باز هم دلیل می شود که مدیرانش بی خیال از این مسایل بازیکنی به خدمت بگیرند که حتی یک بازی رسمی هم در لیگ برای این تیم نکرد و بعد 2 میلیارد روی دست باشگاه بدهی گذاشت و از فیفا حکم کسر امتیاز گرفت؟

وزارت عریض و طویل ورزش و جوانان بخش بازرسی ندارد تا مشخص کند این بازیکن اصلا برای چه به این تیم آمد که حالا نتیجه تلاش یک تیم و امیدهای میلیون ها هواداراش را به این راحتی بر باد می دهند؟

وزارتخانه ای که روی کوچکترین تغییر و تحولات مدیریتی یا سایر مسایل آن نظارت دقیق و میلیمتری دارد، از مدیری که خود بر رأس کار نهاده نمی پرسد گولچ آوردن تان برای چه بود؟ اگر آوردید و او را نخواستید چرا پولش را ندادید؟ چرا طوری قرارداد نبستید که تیم متضرر نشود؟

سلطانی فر اگر در دوران جذب گولچ در وزارتخانه نبود ولی حالا که هست نمی تواند به این همه بی خیالی بی توجه باشد و او نیز بی خیال از کنار این اتفاقات مشکوک عبور کند!

قطعا تقویت پرسپولیس به عنوان نماینده اول ایران در لیگ قهرمانان آسیا در فصل نقل و انتقالات زمستانی باید اصلی ترین دغدغه مدیران این باشگاه باشد ولی نه حالا پنجره ای برای این تیم باز است نه حتی پایان فصل!

آقای سلطانی فر چرا مدیرانی که خود را به خواب زده اند و هر بلایی می خواهند بر سر این تیم و بازیکنانش می آورند را نمی بیند؟ اینکه با چنگ و دندان امتیاز جمع کنید بعد شش تا شش تا از آن کم کنند تلخ و سخت نیست؟

باید دید ادامه این روند در آینده باعث بی انگیزگی شاگردان برانکو یا هر مربی دیگری که برای موفقیت تیم تلاش می کند نمی شود!

نظر شما