شناسهٔ خبر: 22952422 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تصویب 83 طرح و لایحه در سه ماهه نخست فعالیت پنجمین دوره شورای شهر قم

قم- ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر قم با ارایه گزارشی از عملکرد سه ماهه نخست فعالیت شورای پنجم گفت: طی ماه های شهریور، مهر و آبان 96 ، 83 مصوبه که عموما طرح ها و لوایح واصله از شهرداری بوده در صحن این شورا به تصویب رسده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عبدالله جلالی دوشنبه شب در بیستمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم با بیان این که شورای پنجم هر سه ماه یک بار گزارش اقدام های خود را ارایه می دهد، اظهار داشت: در مدت یاد شده 16 جلسه رسمی و علنی برگزار شده، که معنا و مفهوم آن این است که شورا حداقل هفته ای یک جلسه داشته است.
وی با بیان این که برخی هفته ها جلسه های فوق العاده نیز برگزار شده است، تعداد جلسه های هیات رئیسه شور را 14 مورد ذکر کرد و افزود: این جلسه ها با 89 مصوبه همراه بوده است.
جلالی همچنین جلسه های کمیسیون تلفیق شورای شهر قم در دوره پنجم را پنج جلسه برشمرد و گفت: جلسه های کمیسیون تلفیق در راستای قوانین و مقررات به گونه ای طراحی شده که همانند جلسه علنی همه اعضای شورا در آن حضور دارند.
رئیس شورای اسلامی شهر قم مجموعه درخواست های مردمی، طرح ها و لوایح ارایه شده طی سه ماهه ابتدای فعالیت شورای پنجم را 811 مورد دانست و افزود: آن بخشی که مرتبط به نامه ها بوده بین کمیسیون های تخصصی توزیع و رسیدگی شده و بعضا در دستور کار است.
وی تفریغ بودجه سال 95 شهرداری قم را از دیگر اقدام ها عنوان و اظهار کرد: بررسی و تصویب لایحه تخفیفات اعم از عوارض ساختمانی و کمیسیون ماده 100 که از هفتم آذرماه عملیاتی و اجرایی می شود و تا پایان سال برنامه زمانبندی آن مشخص شده نیز از دیگر فعالیت های این شورا به شمار می آید.
جلالی با اشاره به بررسی عملکرد 6 ماهه شهرداری قم، افزود: در سه ماهه نخست شورا چند لایحه در خصوص سرمایه گذاری از جمله شهر بازی و مجتمع های اقتصادی به تصویب رسید.
وی صدور مجوز حمل و نقل اینترنتی را از مصوبه های شورای شهر دانست و گفت: مطالعات و اولویت بندی پارکینگ های عمومی سطح شهر، بررسی طرح های مهم مانند فاز پنج بلوار عمار یاسر، ایستگاه های قطار شهری و بحث تداخل خط شماره 2 با شماره یک این طرح و همچنین نامگذاری معابر و خیابان ها از دیگر عملکردهای این شوراست.
وی یادآور شد: یکی از مهمترین مصوبه ها در زمینه نامگذاری ها که به صورت 2 فوریتی نیز واصل شد، نامگذاری پل پردیسان به نام شهید مدافع حرم محسن حججی بود.
وی با بیان این که در حوزه فرهنگی با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم مصوبه های خوبی در زمینه مساجد، تیم های ورزشی و موسسه های قرآنی و مذهبی که در شهر قم تلاش می کنند، تصویب شد، افزود: 24 دیدار با شخصیت های مختلف بویژه مراجع، امامان جمعه، مسئولان و نمایندگان مجلس صورت گرفت.
رئیس شورای شهر قم با اذعان به این که مطابق سیاست گذاری های صورت گرفته کلیه اعضا یک روز در هفته را در محل شورا و یک روز را در مناطق هشت گانه نسبت به دیدار عمومی با مردم اقدام می کنند، با اشاره به برخی از فعالیت های در حال انجام شورا، افزود: یکی از مواردی که به شورا واصل شده و مراحل نهایی را طی می کند اصلاح بودجه سال 96 شهرداری قم است، تا هر گونه اصلاحی که قرار است در مسیر فعالیت های شهرداری تا پایان سال صورت بگیرد کاملا شفاف سازی شود.
جلالی، هماهنگی با شهرداری در موضوع پیگیری فرایند بودجه سال 97 را نیز از دیگر امور در حال جریان دانست و اضافه کرد: یکی از موضوع های مهمی که در حال بررسی است بحث بازبینی تعرفه های عوارض و شفاف سازی بهای خدمات سال آینده است.
در این جلسه لایحه ارسالی از طرف شهرداری به کمیسیون خدمات شهری شورا مبنی بر نامگذاری 13 مورد معابر و خیابان های شهر مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد 10 مورد تصویب و سه مورد آن جهت بررسی بیشتر از دستور کار خارج شد.
همچنین امیر مهدی زاده ورزشکار قمی و یکی از قهرمانان صاحب نام جهان در رشته کاراته میهمان این جلسه شورای اسلامی شهر بود و مورد تجلیل قرار گرفت.
مهدی‌زاده کاراته کای وزن منهای ۶۰ کیلوگرم تیم ملی ایران و استان قم، آذرماه جاری در آخرین مرحله از لیگ جهانی کاراته در سال ۲۰۱۷ به میزبانی اوکیناوای ژاپن موفق شد نشان طلای این مسابقات را از آن خود کند.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار: رضا علیمحمدی

انتهای پیام /*

نظر شما