شناسهٔ خبر: 22951706 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیر ایران در صربستان:تاکنون تعداد کثیری از هموطنان مان بدون هیچ مشکلی به صربستان سفر کرده اند

بلگراد-ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان در رابطه با بخشی از خبرهای منتشر شده در برخی از رسانه های کشورمان مبنی بر برخورد غیرمتعارف پلیس فرودگاه بلگراد نسبت به اتباع جمهوری اسلامی ایران ضمن تکذیب خبر مذکور اظهار کرد: از زمان لغو روادید ورود برای اتباع ایرانی دارنده گذرنامه های عادی ( دوم سپتامبر امسال/ 11 شهریور) تاکنون تعداد کثیری از ایرانیان به این کشور بدون هیچ مشکلی سفر کرده اند.

صاحب‌خبر -

حسین ملاعبداللهی روز دوشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در بلگراد گفت: لغو رژیم روادید از سوی دولت جمهوری صربستان اقدامی دوستانه و در جهت گسترش مراودات مردم دو کشور با یکدیگر و تعمیق هر چه بیشتر روابط دوستانه بین تهران و بلگراد صورت گرفت و دولت ایران نیز با اقدام متقابل و دوستانه خود، روادید ورود برای اتباع دارنده گذرنامه عادی صربستان را از تاریخ (اول نوامبر 2017/ دهم آبان) لغو کرد.
سفیر کشورمان افزود: فضای بسیار دوستانه و مثبت حاکم بر مناسبات دو کشور شرایط را برای استفاده از ظرفیت های موجود جهت تحکیم و تعمیق همکاری های دوطرف بیش از هر وقت آماده کرده است.
عبداللهی گفت: به منظور بهره برداری از چنین فضای مثبتی مقامات دو کشور طی سال جاری سفرهای متعددی به پایتخت های یکدیگر داشته و توافقات جدیدی برای تقویت همکاری ها در کلیه زمینه های مورد علاقه دو طرف انجام داده اند.
وی افزود: از زمان لغو روادید برای اتباع جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه و پلیس صربستان همکاری بسیار نزدیک و سازنده ای را با سفارت کشورمان در زمینه حل و فصل برخی از مشکلاتی که برای هموطنان در هنگام ورود به این کشور بوجود آمده، انجام داده اند.
سفیر کشورمان در صربستان تاکید کرد: تعداد کثیری از هموطنان در طی این مدت با اهداف گردشگری، تجاری و بازرگانی به این کشور مسافرت کرده اند و از برخورد و رفتار محترمانه و دوستانه پلیس صربستان و خونگرمی و میهمان نوازی شایسته مردم این کشور قدردانی و تشکر کرده اند.
وی افزود: بی تردید توسعه روابط دو کشور مطلوب برخی از محافل نیست و برای جلوگیری از روند مثبت همکاری ها تلاش های ویژه ای انجام می شود. لازم به ذکر است که پلیس فرودگاه افرادی را که دارنده گذرنامه و یا روادید جعلی و یا نقص مدارک سفر باشند اجازه ورود به آنها را نداده و با اولین پرواز به مبدا اولیه باز می گردانند.
به گزارش ایرنا؛ پلیس صربستان بر اساس قوانین، آن دسته از مسافرانی را که تلاش دارند بدون مدارک لازم وارد صربستان شوند، بطور معمول به یکی از سالن های ترانزیت فرودگاه هدایت می کند تا با اولین پرواز به مبدا اولیه بازگردانده شوند.
این افراد در سالن انتظار فرودگاه علاوه بر امکانات اولیه از تسهیلاتی همانند دسترسی به اینترنت، غذا و دارو و تماس دائم با سفارت برخوردارند و کنسول سفارت نیز با حضور و در محل با آنها ملاقات و به مسائل و مشکلات آنان رسیدگی می کند.
اروپام**436*شبس*1488 *انتشار دهنده: بهمن بامداد**

انتهای پیام /*

نظر شما