شناسهٔ خبر: 22951322 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توسعه دوچرخه‌سواری باید با مطالعه نیازسنجی‌های عملی پیگیری شود

شهردار تبریز،برلزوم بهره‌گیری از ایده‌های موفق در توسعه دوچرخه‌سواری تاکید کرد و گفت: الگوبرداری ازتجربه‌ کشورهای توسعه‌یافته،وقتی نتیجه‌بخش است که با بومی‌سازی همراه باشد.

صاحب‌خبر -

توسعه دوچرخه‌سواری باید با مطالعه نیازسنجی‌های عملی پیگیری شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ایرج شهین‌باهر شهردار تبریز ،در کارگاه تخصصی توسعه دوچرخه‌سواری در تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: تجربیات موفق کشورهای مختلف، لزوماً نمی‌تواند در کشور ما نیز موفق باشد؛ تجربه‌های موفق فنی و اجرایی را باید با شرایط فرهنگی و اجتماعی خود وفق داده و بومی‌سازی کنیم.

وی با تاکید بر این‌که احصای نیازهای شهر و نظرخواهی از مردم، باید از مرحله تئوری عبور کرده و در مرحله عمل ثابت شود، تصریح کرد: باید ببینیم مردم در جهت‌گیری حرکت خود، چه انتخابی دارند و چه فضاهایی را بیشتر می‌پسندند؛ برنامه‌های اجرایی را باید بر اساس نیازسنجی‌های واقعی تثبیت کنیم.

شهردار تبریز با بیان این‌که تاثیر دوچرخه‌سواری در سلامت روح و جسم و آرامش شهر، یک موضوع بدیهی است، افزود: توسعه دوچرخه‌سواری باید با مطالعه و بسترسازی همراه باشد، در غیر این صورت، نه تنها به نتیجه‌ای نخواهد رسید بلکه باعث ایجاد هزینه نیز خواهد شد.

شهین‌باهر متذکر شد: باید پژوهش را در اولویت قرار دهیم و از ورود به آزمون و خطایی که موجب اتلاف منابع شود، پرهیز کنیم.

وی اظهار داشت: کارگاه‌ تخصصی توسعه دوچرخه‌سواری، مقدمه ارزشمندی است که می‌تواند آینده دوچرخه‌سواری را از حیث سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بررسی کرده و مسیر مشخصی در پیش روی عوامل مدیریتی و اجرایی قرار دهد.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: در چارچوب مطالعات و هماهنگی با بخش‌های مختلف اجرایی، مصمم به حمایت از توسعه دوچرخه‌سواری هستیم و امیدواریم در یک برنامه میان‌مدت، شاهد تاثیرگذاری این سیستم در حمل‌و‌نقل شهری باشیم.

پیش از سخنان شهردار تبریز، مهدی یوسفی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تبریز نیز گفت: توسعه دوچرخه‌سواری از نیازهای حوزه حمل‌و‌نقل شهر است؛ سعی داریم این نیاز را با بهره‌مندی از تجربه‌های کشورهای موفق پوشش دهیم.

وی اضافه کرد: کارگاه تخصصی توسعه دوچرخه‌سواری، با حضور متخصصان هلندی NBP، به همین منظور تدارک دیده شده و به بررسی تجربه‌های بین‌المللی و زمینه‌های اجرایی توسعه دورچرخه‌سواری در شهر تبریز می پردازد.

انتهای پیام/خ

فرهنگ دوچرخه‌سواری در سلامت روح و جسم و آرامش شهر، یک موضوع بدیهی است

نظر شما