شناسهٔ خبر: 22951212 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

7500 میلیارد ریال در سال برای دانش آموزان استثنایی هزینه می شود

بندرعباس - ایرنا - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: برای 137 هزار دانش آموز استثنایی در کشور هر سال 7500 میلیارد ریال هزینه می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مجید قدمی روز دوشنبه به مناسبت هفته معلولان در همایش مدرسه های استثنایی استان هرمزگان افزود: این رقم چهار برابر دانش آموزان عادی و بیانگر هزینه های سنگین و توجه ویژه دولت به آموزش و پرورش استثنایی است.
وی بیان داشت: هر سال 200 تا 250 نفر از افراد دارای اختلال های خاص در مرکزهای تشخیصی‌ شناسایی می شوند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار کرد: با توجه به رشد علمی و دستاوردهای پزشکی به راحتی می توان با انجام یکسری آزمایش های تخصصی از جمله در بحث ازدواج های فامیلی این آمارها را کاهش داد و این مهم تنها در سایه آموزش و فرهنگ سازی قابل تحقق است.

** نگرش جامعه نسبت به افراد دارای نیازهای ویژه باید اصلاح شود
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور یادآورشد: نگرش جامعه نسبت به افراد دارای نیازهای ویژه باید اصلاح شود و رسانه ها نقش مهمی در آگاهی بخشی به جامعه دارند.
قدمی افزود: نگاه جامعه باید به سمتی برود که واژه معلول موضوعیت نداشته باشد و به این انسان های ارزشمند به عنوان افراد عادی دارای نیازهای ویژه نگاه شود.
وی بیان داشت: مشکل افراد با نیازهای ویژه مشکل فردی و خانوادگی نیست و اگر نقصی هم وجود دارد به جامعه بر می گردد که همه باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند.
این مقام مسئول هم چنین با تاکید بر اینکه رویکرد سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، عادی‌ سازی است گفت: همه تلاش ها بر این است که تا حد ممکن این دانش ‌آموزان در کنار افراد عادی درس بخوانند چرا که این دانش‌ آموزان به عنوان جزئی از جامعه باید همه مهارت ها را مانند سایر افراد جامعه فرا بگیرند.
قدمی یاد آورشد: دانش آموزان با نیازهای ویژه باید بتوانند در جامعه تعامل کنند که باید در مدرسه توسط مربیان با تجربه و با شرایطی که آموزش و پرورش فراهم کرده، آموزش ببینند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به آغاز عملیات اجرایی سه طرح آموزشی استثنایی در استان هرمزگان افزود: دومین مرکز بزرگ اوتیسم جنوب کشور در بندرعباس از جمله طرح های در دست اجراست که نقش بسیار مهمی در تسهیل و آموزش دانش آموزان اوتستیک، با بهره گیری از آخرین تجهیزها و استانداردهای آموزشی دارد.
7195/7408
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار دهنده: محمد جهانگیریان

انتهای پیام /*

نظر شما