شناسهٔ خبر: 22950845 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رصد مهمترین اخبار شبکه های اجتماعی اصفهان (20 آذر)

جزییات لایحه بودجه 97 از جمله افزایش عوارض خروج از کشور، تکذیب افزایش نرخ جرایم رانندگی، درگذشت هنرمند پیشکسوت موسیقی اصفهان بر اثر تصادف و رتبه پنجم اصفهان در بودجه 97 در زمره اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان در 24 ساعت گذشته قرار داشت.

صاحب‌خبر -

الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** جزییات لایحه بودجه 97 از جمله افزایش سه درصدی عوارض خروج از کشور، در صدر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی قرار داشت. حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری روز یکشنبه لایحه بودجه سال 1397 کل کشور را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد. از جمله جزییات این لایحه که مورد توجه قرار گرفته بود، سه برابر شدن عوارض خروج از کشور، منتفی شدن افزایش وام ازدواج، قیمت خرید سربازی و پیشنهاد برای حذف یارانه ۳۰ میلیون نفر.
*** تکذیب افزایش نرخ جرایم رانندگی نیز از اخبار مورد توجه بود. معاون اجتماعی پلیس راهور ضمن اشاره به اینکه هیچ افزایش نرخ جرائم رانندگی در دستور کار نیست، گفت: اخبار و شایعات منتشرشده در این خصوص به هیچ وجه صحت ندارد و مردم به این شایعات توجه نکنند.
*** تشدید آلودگی هوا در شهرهای صنعتی دیگر خبر مورد توجه بود. به گفته برخی منابع خبری، در سه روز آینده به سبب پایداری جو و سکون نسبی هوا، انباشت تدریجی آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت تهران، کرج، اراک، قزوین، تبریز و اصفهان پیش بینی می شود.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** درگذشت هنرمند پیشکسوت موسیقی اصفهان بر اثر تصادف از اخبار محلی مورد توجه بود. ناهید دایی جواد هنرمند پیشکسوت ادبیات و موسیقی اصفهان و ایران یکشنبه شب بر اثر سانحه تصادف چشم از جهان فروبست. به گفته برخی منابع خبری، راننده اتومبیلی که با این هنرمند در خیابان مرداویچ اصفهان تصادف کرده، پس از حادثه متواری شده است.
*** ورود سهراب مرادی به اصفهان نیز از اخبار مورد توجه بود. سهراب مرادی قهرمان و رکورددارمسابقات وزنه برداری جهان روز دوشنبه وارد اصفهان شد و در فرودگاه مورد استقبال مسئولان و مردم قرار گرفت. مرادی، زاده شهرستان لنجان ( در 45 کیلومتری اصفهان ) است.
*** رتبه پنجم اصفهان در بودجه 97 نیز از اخبار مورد توجه بود. برخی منابع خبری با انتشار تصویری از سهم هر یک از استان ها از بودجه 97 اعلام کرده اند که اصفهان پس از تهران، خراسان رضوی، خوزستان و فارس در رتبه پنجم جدول سهم استان ها از بودجه سال 97 قرار دارد. این بودجه حدود 39 هزار میلیارد ریال است.
گ/3011/ 6022 خبرنگار - معینی - انتشار: عمادی

انتهای پیام /*

نظر شما