شناسهٔ خبر: 22950527 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

تاثير گذارترين مربيان در نيم فصل ليگ برتر

از مربيان موفق در نيم فصل رقابتهاي ليگ برتر گزارش مي دهد

صاحب‌خبر -

به گزارش سايت روزنامه نود ،(سعيد واعظ)


استراتژي فوق العاده براي ارائه موفقيت مربيان نيم فصل رقابتهاي ليگ برتر فوتبال پس از 133 روز برگزاري سرانجام با ديدار تيمهاي استقلال تهران و سپاهان اصفهان به انتها رسيد تا 16 تيم حاضر در اين رقابتها به تعطيلات نيم فصل بروند . اما ، نکته قابل توجه اين بازيها ، مربيان موفق و تاثير گذاري بود که به معناي واقعي کلمه در تيمهاي تحت الحمايه خود اثر گذاري شگرفي انجام دادند و روي نوار موفقيت گام بر داشتند .

-مهدي تارتار ، پارس جم ، در صف مدعيان
با شروع رقابتهاي فصل هفدهم ليگ برتر، در مخيله ذهن کمتر کسي اينطور خطور نمي کرد که تيم فوتبال پارس جنوبي جم ، که تازه به مسابقات ليگ برتر صعود کرده بودند در صف مدعيان تراز اول قرار بگيرد . مهدي تارتار ، سرمربي تيم فوتبال پارس جم ، که خود داماد فيروز کريمي ، سرمربي تيم فوتبال گسترش فولاد تبريز است و از تجربيات وي به خوبي بهره مند شده است هيچ گاه در 15 هفته رقابتهاي نيم فصل اول نگذاشت مديران باشگاه پارس جم ، آلترنا تيو برايش پيدا کنند . اکران دلپذير تيم فوتبال پارس جم آنقدر چشم نواز بود که اکنون آنها در رده دوم جدول رقابتها براي قهرماني و کسب سهميه تلاش مي کنند . مهدي تارتار ، استراتژي تيمش را بيشتر با سيستم 1-3-2-4 و استفاده از ضد حملات طراحي کرده بود که با اين سيستم و پتانسيل جواني تيمش بيشتر رقبا را غافلگير کرد . جمي ها ، فقط ،دو باخت را در 15 مسابقه تجربه کردند که شکست در برابر تيم پرسپوليس را به زعم خودشان با هدر دادن پنالتي توسط محسن فروزان ! رقم خورد . بهر حال ، تارتار ، در عنفوان جواني در کسوت مربيگري فوتبال روزهاي خوب و موفقي را تجربه مي کند و در آينده حرفهاي زيادي براي گفتن خواهد داشت .
آقا معلم ، پيکان را احياء کرد
يکي ديگر از مربيان موفق و رزومه دار فوتبال ايران ، مجيد جلالي ، است که هيچ وقت در فوتبال ايران به حق واقعي خود نرسيده است . اما ، مديران تيم فوتبال پيکان ، به وي اعتماد کردند و دو فصل است که هدايت تيم پيکان را به مجيد جلالي ، واگذار کردند . آقا معلم ، با دو د ستيار با ديسيپلين خود ( مجيد صالح و حميد مطهري ) با برنامه منظم و مدون خود هارموني لازم را به تيم پيکان تزريق کردند و يکي از اضلاع مدعيان رقابتهاي ليگ برتر قرار گرفتند . مجيد جلالي و شاگردانش ، با 25 امتياز در رده چهارم جدول پشت سر تيم فوتبال فولاد قرار گرفتند و در نيم فصل دوم نقشه هاي زيادي براي گرفتن يکي از رتبه هاي اول تا سوم جدول کشيده اند .
سيروس پور موسوي در نقش ويسي
پور موسوي ، سرمربي تيم فوتبال فولاد خوزستان ، در نيم فصل رقابتها فوق العاده کار کرد . سرمربي تيم فوتبال فولاد که در فصل 15 دستيار عبدالله ويسي در تيم استقلال خوزستان بود و با اين تيم جشن قهرماني برپا کردند . بعد از يک فصل حضور در جمع آبيهاي شهر اهواز ، به دليل مشکلات مالي سکان هدايت فولادي ها را در دست گرفت و نقش ويسي استقلال خوزستان را در تيم فولاد ايفا کرد . پور موسوي ، بيشتر با بازيکنان سابق استقلال خوزستان در رتبه سوم جدول جا خوش کردند و مصمم هستند تا با تقويت تيمشان در تعطيلات احقاق حق کنند .
محمدرضا مهاجري ،پديده شگفتي ساز
در فصل گذشته مسابقات ليگ برتر مديران تيم پديده با بحران مواجه شدند و حتي عذر مهاجري را خواستند ، لکن ، حلم و بردباري مدير عامل باشگاه پديده جواب داد تا اينکه تيم فوتبال پديده مشهد ، با گماردن بعضي از بازيکنان باتجربه ليگ برتر مانند محمد قاضي ، محمدرضا خلعتبري ، شهاب گردان ، اکبر ايماني و... به عنوان تيم شگفتي ساز ليگ برتر لقب گرفتند . البته دست سرمربي تيم پديده در بعضي هفته ها در پوست گردو ماند ، زيرا ، چند مهره کليدي آنها با مصدوميت مواجه شدند . محمدرضا مهاجري و تيم پديده مي توانند در نيم فصل دوم رقابتها با شگفتي هاي بيشتر فوتبال دوستان را متوجه تيم خود کنند .
فيروز کريمي ، و تحولي عظيم در گسترش فولاد
تيم فوتبال گسترش فولاد ، با لوکا بوناچيچ ، سوار چارتر سقوط بود ، اما ، مديران اين باشگاه به طرفه العيني عذر لوکا ، را خواستند و هدايت تيمشان را به فيروز کريمي سپردند . کريمي ، با برنامه دقيق توانست وضعيت اسفناک تيمش را روبراه کند و در رده 9 جدول بالا سر تيمهاي سپاهان ، ذوب آهن و تراکتور سازي قرار بگيرد .

شفر آلماني ،بعد از عليرضا منصوريان حرکت لاک پشتي خود به سمت و سوي موفقيت را آغاز کرد . هرچند در ابتداي کار نتيجه دربي را به رقيب سنتي خود ( پرسپوليس ) واگذار کردند ، اما ، هووادران پرشمار اين تيم رگه هاي موقيت و صرف فعل خواستن را در افکار وينفرد شفر پيدا کردند . تيم استقلال با نظم و انضباط آلماني ، تملک توپ و ميدان را در دست دارد . نمايش چشمگير آنها برابر تيم فوتبال سپاهان که با نتيجه پر گل سه بر صفر به انتها رسيد دال بر اين مدعاست .

نظر شما