شناسهٔ خبر: 22950488 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار بانه: جشنواره داستان برند فرهنگی این شهرستان مرزی است

سنندج - ایرنا - فرماندار بانه گفت: هر کدام از شهرهای کشور یک برند فرهنگی دارند و جشنواره داستان بانه نیز به عنوان برند فرهنگی این شهرستان مرزی معرفی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد فلاحی روز دوشنبه در نشست خبری هماهنگی برگزاری یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه اظهار کرد: هدف از برگزاری جشنواره های فرهنگی توسعه فعالیت های فرهنگی در کنار تجارت و رونق اقتصادی است و بر همین اساس جشنواره داستان بانه برند فرهنگی بانه است.
وی افزود: در سال های آینده جشنواره داستان بانه در تابستان و یا اوایل بهار برگزار می شود چرا که در این فصول سال گردشگران بیشتری در این شهرستان حضور دارند.
فلاحی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره داستان بانه می تواند سرآغازی برای آشتی بین بازار و فرهنگ باشد، یادآور شد: بازاریان باید حامی و پشتیبان اجرای برنامه های فرهنگی باشند ضمن اینکه جشنواره ها نیز می توانند زمینه ساز توسعه و رونق بازار باشند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بانه نیز در این نشست گفت: با همت موسسه به روژه و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان زمینه برای برگزاری یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه فراهم شد.
حمیدرضا خوشبخت افزود: تاکنون یک هزار و 68 اثر به دو زبان کُردی و فارسی از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره داستان بانه ارسال شده که بعد از بازخوانی همه آثار ارسالی 67 اثر به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.
دبیر اجرایی این جشنواره هم در این نشست خبری گفت: برای برگزاری جشنواره های سراسری که نیاز به هزینه های زیادی دارند باید کارگروهی برای برنامه ریزی و هماهنگی برگزاری جشنواره ایجاد شود.
محمد صدیق کریم پور افزود: آثار راه یافته به جشنواره داستان بانه شامل 30 اثر کُردی، 30 اثر فارسی، هفت اثر بخش کودکان و پنج مقاله در این جشنواره قرائت می شود و داوران جشنواره آثار را براساس امتیاز بندی انتخاب می کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، نخستین جشنواره سراسری داستان بانه در سال 78 با 80 اثر و با حضور نویسندگانی از استان های تهران، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی برگزار شد.
پیشتر جلال قلعه شاخانی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر، صدیق کریم پور به عنوان دبیر، محمد فلاحی فرماندار بانه به عنوان رئیس ستاد اجرایی و حمیدرضا خوشبخت به عنوان قائم مقام دبیر یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه انتخاب شده بودند.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
خبرنگار: زینب طلایی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7469/9102

انتهای پیام /*

نظر شما