شناسهٔ خبر: 22950452 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازدید هوایی معاون اول رییس جمهوری از طرح 550 هزار هکتاری و چند کانون ریزگرد در خوزستان

اهواز - ایرنا - معاون اول رییس جمهوری اسحاق جهانگیری بعد از ظهر دوشنبه پس از بهره برداری از مجتمع فولاد شادگان با بالگرد از طرح 550 هزار هکتاری معروف به طرح مقام معظم رهبری و چند کانون ریزگرد در جنوب خوزستان دیدن کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا در این بازدید که استاندار خوزستان و مدیر کل منابع طبیعی استان و شماری از مسئولان استانی حضور داشتند معاون اول رییس جمهور در جریان پیشرفت طرح کشاورزی 550 هزار هکتاری خوزستان قرار گرفت.
طرح 550 هزار هکتاری در جریان سفر مقام معظم رهبری در اسفند ماه 1375 به تصویب رسید ولی عملیات اجرایی آن به صورت جدی در سال 1392 همزمان با آغاز به کار دولت یازدهم عملیاتی شد.
در فاز اول این طرح 1.5 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و ذخیره ارزی، برای اجرای آن اختصاص یافت و هم اکنون در فاز اول 330 هزار از این طرح به بهره برداری رسیده یا در حال اجرا است.
گستره این طرح زیربنایی که قرار است با اتمام آن 9 میلیون تن به محصولات کشاورزی استان اضافه شود کل استان به ویژه مناطق غربی و مرکزی استان را شامل می شود.
قرار است برای اجرای فاز دوم علاوه بر تخصیص آب، چهار میلیارد دلار از محل صندوق ارزی برای اجرا و تکمیل این طرح بزرگ ملی اختصاص یابد.
بنا بر این گزارش معاون اول رییس جمهوری در بازدید از چند کانون ریزگرد در مناطق مرکزی و جنوبی استان ، بر مهار طبیعی ریزگردها با استفاده از آبیاری و کاشت نهال و مالچ پاشی تاکید کرد.
استان خوزستان از اوایل دهه 80 با معضل گرد و غبار با منشا داخلی و خارجی رو به روست که سالانه خسارت زیادی به بخش های کشاورزی، تولیدی و تاسیسات عمومی و زیربنایی استان وارد می کند.
به گزارش ایرنا اسحاق جهانگیری دوشنبه برای یک سفر 2 روزه وارد خوزستان شد و پروژه های فولاد کاوه خرمشهر و فولاد شادگان را به بهره برداری رساند.
رونمایی از برنامه حذف روادید برای اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند در اتاق بازرگانی خرمشهر و شرکت در شورای اداری استان از جمله برنامه های روز نخست سفر معاون اول رییس جمهوری به خوزستان اعلام شده است.
معاون اول رییس جمهوری در دومین روز سفر خود به خوزستان (21 آذر )، با حضور در مسجد سلیمان از گام نخست پروژه آلومینیوم کاوه مسجد سلیمان بهره برداری می کند و کار ساخت پروژه پترو پالایش (بختیاری) در مسجد سلیمان نیز با حضور وی آغاز می شود.
شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی در اهواز از دیگر برنامه های دومین روز سفر معاون اول رییس جمهوری به خوزستان است.
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و محمد شریعتمداری وزیر صنعت،معدن و تجارت، و محمد سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان ، معاون اول رییس جمهوری را همراهی می کنند.
این چهارمین سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به خوزستان است.
آخرین سفر ' اسحاق جهانگیری ' معاون اول رییس جمهوری به خوزستان در فروردین امسال بود.
6065/7164/6002
خبرنگار: محمدرضا بنوره/ عاطفه جوادی**انتشار :کبری آقازری

انتهای پیام /*

نظر شما