شناسهٔ خبر: 22950284 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین:

مرکز فرهنگی دفاع مقدس ساخته می‌شود

گروه فرهنگي: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس برای حفظ و نگه‌داری آثار آن دوران و چاپ 30 عنوان کتاب با محوریت شهدا و ایثارگران استان قزوین از جمله اقدامات سازمان نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از قزوين سرهنگ مهدی طاهرخانی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، در نشست شورای راهبردی سازمان نشر و ارزش‌های مشارکت زنان در دوران دفاع مقدس استان قزوین که با حضور نویسندگان، نخبگان و پژوهشگران و بانوان فعال دفاع مقدس در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار قزوین برگزار شد، اظهار کرد: باید تلاش کرد در حوزه ثبت خاطرات رزمندگان، خانواده شهدا به‌ویژه مادران و همسران شهدا به‌صورت جدی وارد عرصه فعالیت شد.
وی افزود: برای جلوگیری از آسیب فراموشی و تحریف و نابودی آثار بانوان در دوران دفاع مقدس باید هنرمندان، نویسندگان، ایثارگران زن با احساس تکلیف برای ثبت خاطرات قدم بردارند.
این مسئول گفت: حضور بانوان در عرصه دفاع مقدس به‌عنوان رزمنده، امدادگر، پشتیبانی مادی و معنوی با دقت بررسی و در جامعه و میان نسل جوان تبیین شود.
طاهرخانی تصریح کرد: در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین تلاش شد تا آثار زنان ایثارگر استان جمع‌آوری شود همچنین در این راستا جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت نیز با تجلیل از بانوان فعال استان برگزار شد.
وی ادامه داد: ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس برای حفظ و نگه‌داری آثار آن دوران و چاپ 30 عنوان کتاب با محوریت شهدا و ایثارگران استان قزوین از جمله اقدامات سازمان نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین از فعالیت در حوزه بانوان ایثارگر استان نیز خبر داد: با توجه به جایگاه و نقش زنان قزوینی در پشتیبانی دوران دفاع مقدس تاکنون ۷جلد کتاب از خاطرات بانوان ایثارگر استان در حوزه دفاع مقدس با همکاری اهل‌قلم به چاپ رسیده است. 

نظر شما