شناسهٔ خبر: 22950238 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

مهندسی سعودی‌ها به نفع اسرائیل

تعدادی از روزنامه‌نگاران، نویسندگان و فعالان رسانه‌ای عربستان که در سطح کشورهای خلیج فارس معروف هستند، توییت‌هایی هدفمند را در تنویر افکار عمومی منتشر کرده‌اند که با واکنش‌های زیادی همراه بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، عربستان منزوی در میان رهبران و مردم جهان تلاش می‌کند میدان‌های جدیدی را برای حضور خود تجربه کند. یکی از این میادین ارتباط با اسرائیل است. آشکار شدن روابط پنهان میان عربستان و رژیم صهیونیستی با دیدار «انور عشقی» از مقامات ارشد سابق عربستان با «دوری گلد» مدیرکل وزارت امور خارجه و یکی از ژنرال‌های وزارت دفاع اسرائیل، در کرانه باختری کلید خورد.

اما این همه ماجرا نیست و سعودی‌ها نیاز دارند برای شکست قبح این رابطه، افکار عمومی معترض در کشورشان را نیز مدیریت کنند. در این راستا، تعدادی از روزنامه‌نگاران، نویسندگان و فعالان رسانه‌ای عربستان که در سطح کشورهای خلیج فارس معروف هستند، توییت‌هایی هدفمند را در تنویر افکار عمومی منتشر کرده‌اند که با واکنش‌های زیادی همراه بوده است.

احمد بن سعد القرنی: فعال‌ رسانه‌ای
یهودیان به ما احترام می‌گذارند و تا به حال نه به ما تجاوز کرده‌اند و نه عملیات تروریستی در کشورمان انجام داده‌اند. از پادشاه می‌خواهم روابط دیپلماتیک را با اسرائیل آغاز و سفارتش را در کشور تاسیس کند.

حمزه السلام: مشاور و نویسنده اقتصادی
اگر صلح با اسرائیل برقرار شود، این کشور به ایستگاه اول توریسم (سیاحت) عربستان تبدیل می‌شود.

ترکی الحمد: نویسنده و رمان‌نویس
قدس دیگر یک مساله نیست، بلکه به یک مشروعیت دروغین برای تحرکات برخی تبدیل شده است.

سعود الفوزان: نویسنده روزنامه «الشرق»
وکیل مدافع یهودیان نیستم ولی سخن حق باید گفته شود؛ یک یهودی را به من معرفی کنید که یک عربستانی را به قتل رسانده است ولی من هزار عربستانی را به شما معرفی می‌کنم که هموطنان خود را با کمربند انتحاری به قتل رسانده‌اند.

احمد العرفج: نویسنده و مجری
من هیچ دشمنی‌ای با یهودیان ندارم و با فلسطینیان احساس همدردی نمی‌کنم.

محمد بن موسی الطایر: نویسنده
من عربستانی، از طایفه عسیری‌ها و خبرنگارم و خواستار عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستم.

سعاد الشمری: نویسنده و فعال‌ رسانه‌ای
60 سال است که دولت‌های عربی ما را به ملی‌گرایی دروغین و دشمنی اسرائیل مشغول کرده‌اند، وقت آن رسیده است که صلح و همزیستی را تجربه کنیم.

عبدالرحمن الراشد: مدیر «العربیه»
وقت آن رسیده است که در مفهوم روابط با فلسطین و اسرائیل تجدیدنظر کنیم.

نظر شما