شناسهٔ خبر: 22950205 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

20 درصد دانشجویان خراسان شمالی قلیان مصرف می کنند

بجنورد- ایرنا- رئیس مرکز مشاوره دانشگاه بجنورد با بیان اینکه طرح پژوهشی سیمای زندگی دانشجویی در 2 سال اخیر در این دانشگاه اجرا شده است گفت: 20 درصد دانشجویان مصرف قلیان دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حسین احمد برآبادی روز دوشنبه در آئین رونمایی و ابلاغ خط مشی برنامه بدیع ( دانشگاه عاری از دخانیات) در دانشگاه بجنورد اظهار کرد: همچنین طبق این سنجش 15 درصد دانشجویان سیگار را تجربه کرده اند.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح های پژوهشی از سیمای زندگی دانشجویان به دنبال مچ گیری نیستیم افزود: دانشجویانی که به نوعی مصرف مواد مخدر را تجربه کرده اند زیر نظر حمایت های مرکز مشاوره قرار می گیرند و خدمات به آنان ارائه خواهد شد.
وی بر توانمندسازی، آموزش دانشجویان تاکید کرد و گفت: دانشجویان تحت درمان و مشاوره قرار خواهند گرفت و پیامد های مخرب مصرف مواد مخدر برای آنان تشریح خواهد شد.
رئیس دانشگاه بجنورد نیز در این آیین با بیان اینکه هم اکنون پدیده اعتیاد دغدغه جامعه است گفت: آسیب های اجتماعی در موارد مختلف ذهن و روان مسئولان رابه خود اختصاص داده است که از مراکز دانشگاهی نیز انتظار می رود راهکار هایی برای کاهش آسیب ارائه داده شود.
احمد محقر با بیان اینکه دانشگاه پشتیبان و دیده بان در حوزه های مختلف است افزود: دانشگاه باید راهکاری راه گشا برای کاهش آسیب های اجتماعی به جامعه عرضه کند.
دانشگاه بجنورد در مهر سال 1394 راه اندازی شد و هم اکنون در دانشگاه بجنورد سه هزار و 300 دانشجو در 47 رشته تحصیلی کارشناسی ارشد و کارشناسی زیر نظر 153 عضو هیات علمی و 88 نفر پرسنل تمام وقت تحصیل می کنند.
این آئین با حضور شماری از مسئولان فرهنگی حوزه مرتبط با مواد مخدر و دانشجویان در سالن آمفی تئاتر دانشکده هنر دانشگاه بجنورد برگزار شد.
دانشگاه بجنورد در این آیین به کمپین جهانی دانشگاه عاری از دخانیات پیوست.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
3007/6042/ خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سید حسین قدسی

انتهای پیام /*

نظر شما