شناسهٔ خبر: 22950077 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس سازمان غذا و دارو

لزوم برخورد با ریشه قاچاق و فساد/ مردمی کردن مبارزه با قاچاق و تقلب در حوزه سلامت با برچسب اصالت

رئیس سازمان غذا و دارو در سومین همایش مقابله با فساد و قاچاق کالاهای حوزه سلامت گفت :اگر با ریشه قاچاق و فسادمبارزه صورت نگیرد، اقدامات دیگر کافی نخواهد بود و در این حوزه کار ارزشمندی که صورت گرفته مردمی کردن این موضوع بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، غلامرضا اصغری رئیس سازمان غذا و دارو، در سومین "همایش مقابله با فساد و قاچاق کالاهای حوزه سلامت"  گفت: مبارزه با قاچاق کالا و تقلب در حوزه سلامت از ویژگی های خاصی برخوردار است و دلیل آن نیز این است که موضوع سلامت حساسی است که اگر در این حوزه تقلبی صورت بگیرد خسارات زیاد انسانی و مالی وارد می شود.

وی افزود: مهم‌ترین موضوعی که در این حوزه می‌توان به آن اشاره کرد، برخورد با ریشه فساد و تقلب است. هر قاچاقی که اتفاق می‌افتد، تقاضا وجود دارد. نمونه این موضوع مبارزه با قاچاق مواد مخدر است که در این مسیر تلاش‌های زیادی صورت گرفته و شهدای زیادی نیز در این راه تقدیم نظام شده است.

اصغری اظهار داشت: اگر با ریشه قاچاق و فساد صورت نگیرد اقدامات دیگر کافی نخواهد بود و در این حوزه کار ارزشمندی که صورت گرفته مردمی کردن این موضوع بوده است. مردمی کردن این موضوع با راه‌اندازی برچسب اصالت و آگاه سازی بوده است که مردم هنگام خرید بازرس حوزه غذا و دارو باشند تا بتوانند برچسب را چک و با پیامک از اصالت آن مطلع شوند.

رئیس سازمان غذا و دارو عنوان داشت: نیاز است که در این حوزه اقدامات دیگری نیز صورت گیرد و کشور هایی نیز هستند که در حوزه قاچاق درگیر هستند، ولی ما می توانیم با تجارب جهانی و با همکاری یکدیگر آمار قاچاق و تقلب را کاهش دهیم و قطعا اگر مردم به ما کمک کنند کمک تاثیر گذاری به سلامت جامعه خواهند داشت.

انتهای پیام/

نظر شما