شناسهٔ خبر: 22949410 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران:

کارگروه ارتقا خدمات مهندسی و اخلاق حرفه‌ای در مازندران تشکیل شود

R41358/P1377/S6,74/CT11 / R41358/P1377/S6,74/CT11

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با تاکید بر رعایت اصول ساخت و سازها در مهندسان، گفت: کارگروه ارتقا خدمات مهندسی و اخلاق حرفه ای در مازندران تشکیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مهران فرصت امروز در جلسه استانداردسازی ساخت و سازهای شهری مرکز استان با تاکید بر اهمیت ساخت بناهای مهندسی‌ساز و استفاده بهینه از تخصص مهندسان، اظهار داشت: رعایت کامل قوانین در حوزه ساختمان بر اساس اصول مهندسی، سبب آسایش و امنیت روانی شهروندان در هنگام بروز حوادث طبیعی خواهد شد.

وی افزود: ارتقا خدمات مهندسی و رعایت اخلاق حرفه ای، اولویت اصلی سازمان نظام مهندسی ساختمان است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران تصریح کرد: خواسته‌های مهندسان عضو سازمان، تنها بر پایه شغل و درآمد استوار نیست و سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران آمادگی هرگونه همکاری با کارگروه پیشنهادی مشترک با شهرداری ساری را خواهد داشت.

برخورد قاطع کمیسیون ماده صد شهرداری با متخلفان ساختمانی

عبدالحمید فرزانه، معاون شهرسازی و امور مناطق شهرداری ساری نیز در این نشست به رعایت اصول و قوانین موجود درباره شهرسازی و ساختمان اشاره کرد و گفت: بدون تردید رعایت قوانین ساختمان و مهندسی‌سازی یکی از مهم ترین راه‌های پیشگیری از تبعات سنگین در هنگام بروز حوادث خواهد بود.

وی افزود: برخورد قاطع کمیسیون ماده صد شهرداری با متخلفان ساختمانی عملاً تلاش برخی مالکان برای گریز از این مقررات و ضوابط را به حداقل می‌رساند.

معاون شهرسازی و امور مناطق شهرداری ساری با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مهندسان شهر توسط شهرداری، پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک بین شهرداری ساری و نظام مهندسی ساختمان را ارائه کرد.

وی بیان داشت: تشکیل این کارگروه ضمن زمینه‌سازی استفاده مفید از تخصص مهندسان، بناهای ایمن و مطمئن با رعایت اصول زیبایی سیما و منظر شهری را در پی دارد و تاثیر بسزایی در جهت افزایش کیفیت ساخت و ساز و کاهش تخلفات در این حوزه خواهد گذاشت.

فرزانه گفت: ایجاد ارتباط و تعامل با دستگاه‌های متولی در حوزه‌های ساختمان نه تنها می‌تواند موجب ارتقا شأن مهندسان باشد بلکه در این بین با ایجاد تسهیلاتی که بین ادارات متولی و سازمان نظام مهندسی فراهم می‌سازد، می‌تواند منجر به رفع نقایص عملکردی دستگاه‌های متولی خدمت رسان شهری و شهرسازی شود.

امید ذاکری، شهردار منطقه یک نیز با اشاره به اینکه رویکرد شهروندان برای ساخت و ساز افزایش یافته است، گفت: مهم‌ترین وظیفه متولیان امر، هموارکردن ساز و کارهای فنی و تخصصی شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان است تا ضمن عدم اتلاف وقت و جلوگیری از بروز مشکل برای شهروندان، ساختمان‌های ایمن و مهندسی‌ساز با حفظ سیما و منظر شهری را نظاره‌گر باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما