شناسهٔ خبر: 22949216 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رویترز اعلام کرد:

قیمت‌های نفت در سایه حفاری آمریکا افت کرد

روز دوشنبه با افزایش فعالیت‌های حفاری آمریکا که نشان‌ می‌دهد تولید نفت این کشور از میزان فعلی هم فراتر می‌رود، تداوم کاهش تولیدات اوپک تاثیر قرار گرفت و بازارها، اندکی افت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز دوشنبه با افزایش فعالیت‌های حفاری آمریکا که نشان‌ می‌دهد تولید نفت این کشور از میزان فعلی هم فراتر می‌رود، تداوم کاهش تولیدات اوپک تاثیر قرار گرفت و بازارهای نفت اندکی افت کردند.

قیمت پیش‌خرید نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، در ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه به وقت تهران با ۱۰ سنت کاهش نسبت به قیمت بسته شده قبلی، به بشکه‌ای ۶۳.۳۰ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا (دابلیوتی‌آی) با ۲۶ سنت نسبت به قیمت بسته شده قبلی به بشکه‌ای ۵۷.۱۰ دلار رسید.

در روزهای اخیر تمدید کاهش تولیدات کشورهای عضو اوپک و گروه تولیدکنندگان غیراوپک به رهبری روسیه باعث تقویت قیمت‌ها شده است.

تحلیل‌گران اتحادیه نفتی پی‌پی‌آی می‌گویند که رو به وخامت گذاشتن تحولات ژئوپولیتیکی اخیر به عنوان پایه‌ای برای افزایش قیمت در هفته گذشته عمل کرد و آشفتگی‌های یمن و احتمال اعتصاب کارگران نفتی در نیجریه بازار را تقویت کرد.

اما همه این‌ها می‌تواند تحت تاثیر افزایش تولید نفت ایالت متحده که در توافق اوپک و سایر تولیدکنندگان برای محدود کردن تولید شرکت نکرده است، بی‌فایده شود.

‌طبق اعلام شرکت خدمات انرژی بیکرهیوگز در روز جمعه تعداد چاه‌های جدید تحت حفاری آمریکا در هفته منتهی به ۸ دسامبر ۲ حلقه افزایش یافت و تعداد کل چاه‌ها را به ۷۵۱ حلقه رساند که بالاترین سطح از ماه دسامبر تا کنون است.

شین چنل، مشاور اوراق و سهام نفتی در شرکت مشاوران سرمایه ای‌اس‌آر می‌گوید: در حال حاضر بزرگترین نگرانی برای سرمایه‌گذاران همچنان افزایش تعداد چاه‌های آمریکا است.

تعداد بیشتر چاه‌های تحت حفاری، نشانه‌ای از این است که تولید نفت خام آمریکا از مقدار کنونی هم بیشتر خواهد شد. در حال حاضر تولید نفت آمریکا با ۱۵ درصد افزایش نسبت به اواسط ۲۰۱۶ به ۹.۷۱ میلیون بشکه در روز رسیده است که بالاترین میزان از اوایل دهه ۱۹۷۰ تا کنون است و به سطح تولید برترین تولیدکنندگان جهان یعنی روسیه و عربستان سعودی بسیار نزدیک شده است.

نظر شما