شناسهٔ خبر: 22949107 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار:

سمن ها به رونق گردشگری قزوین کمک کنند

قزوین-ایرنا-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: سازمان های مردم نهاد با معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی به رونق گردشگری استان کمک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز دوشنبه در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین افزود: سازمان های مردم نهاد می توانند در معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری قزوین نقش کم نظیری داشته باشند.
این مسئول همچنین گفت: کمتر از سه ماه به آغاز سفرهای نوروز باقی مانده و نیاز است تا با سرعت بیشتری برنامه ریزی های لازم را برای این ایام داشته باشیم.
وی با بیان اینکه نشست بعدی این ستاد با حضور استاندار برگزار خواهد شد،اظهار کرد: به زودی ابلاغ روسای کمیته های ستاد صادر می شوند و همچنین باید ستادهای شهرستانی نیز به ریاست فرمانداران تشکیل شود.
فرخزاد، هماهنگی، سیاست گذاری و نظارت های کلی در حوزه سفر را از وظایف این ستاد عنوان کرد و ادامه داد: برای پیشبرد بهتر اهداف خود باید تبلیغات جهت معرفی آثار تاریخی و گردشگری استان را جدی بگیریم.
وی اضافه کرد: ما ظرفیت های ناشناخته زیادی داریم که می تواند گردشگر را به خود جذب کند، به عنوان نمونه سبزی کاری شهری یکی از ظرفیت های ناشناخته قزوین به شمار می رود که به آن پرداخته نشده است.
فرخزاد همچنین گفت: سال گذشته با معرفی قزوین در شهرهای پرجمعیت تهران و کرج شاهد افزایش ورود گردشگر به استان بودیم که می توانیم با بهره گیری از این تجربه در افزایش گردشگران نوروز 97 اقدام کنیم.
وی همچنین بر استفاده حداکثری از ظرفیت های اقامتی استان تاکید کرد و گفت: چند طرح اقامتی دیگر نیز در دست ساخت است که امیدواریم تا پایان امسال بهره بر داری شود و در ایام نوروز مورد استفاده قرار گیرد.
فرخزاد ادامه داد: در این راه باید از امکانات سایر نهادها نیز در جهت ایجاد اقامتگاه های ارزان قیمت استفاده کنیم تا به تدریج استفاده از چادر در مسافرت ها حذف شود.
وی ادامه داد: یکی دیگر از موارد لازم که باید در خصوص آن تمهیدهای لازم اندیشیده شود، تامین امنیت و دسترسی به امکانات در اماکن عمومی برای مسافرانی است که در چادر ها اقامت می کنند.
فرخزاد همچنین بر فراهم کردن اقلام تبلیغاتی گردشگری به طور گسترده برای نوروز 97 تاکید کرد و گفت: در این راستا می توان از ظرفیت تعاونی های روستایی استفاده کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین همچنین آموزش دست اندرکاران ستاد هماهنگی خدمات سفر را نیز لازم دانست و افزود: در این راستا بویژه باید با آموزش بخش های روستایی به جذب مسافران و گردشگران کمک کنیم.
وی افزود: گردشگری محور توسعه و اقتصاد مقاومتی است از این رو باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

**رشد ورود گردشگران به قزوین در نوروز 96
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین نیز در ادامه این نشست گفت: با تمهیدهای مختلف و تبلیغات انجام شده شاهد رشد22 تا 26 درصدی ورود مسافران و گردشگران به استان قزوین در نوروز امسال بودیم که این رویه باید در نوروز 97 نیز تداوم یابد.
محمدعلی حضرتی، نوروز را فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت های گردشگری قزوین به گردشگران دانست و افزود: تلاش می کنیم با توزیع مسافران به تمام شهرهای استان و رونق گردشگری روستایی در جهت جذب مسافر اقدام کنیم.
وی بر فراهم کردم امکان تبلیغات ظرفیت های گردشگری قزوین تاکید کرد و گفت: تبلیغات پیش از نوروز در بازارهای هدف اهمیت زیادی در جذب مسافران به استان دارد.
حضرتی، استفاده از ظرفیت های نمایشگاهی در استان های مختلف کشور برای معرفی آثار و بناهای تاریخی و طبیعی قزوین را نیز از دیگر راهکارهای رشد جذب گردشگر عنوان کرد و گفت: شهرداری های استان هم می توانند با داشتن غرفه در چنین نمایشگاه هایی به افزایش ظرفیت های گردشگری قزوین کمک کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری قزوین همچنین از آموزش گروه های مختلف دست اندرکار ستاد هماهنگی خدمات سفر از بهمن ماه امسال خبر داد.
استان قزوین با یک درصد مساحت کشور، دارای یک هزار و 304 اثر ثبت شده تاریخی و طبیعی در فهرست آثار ملی است.
در نوروز 96، 90 بنای تاریخی استان قزوین مهیای بازدید گردشگران بود.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی

انتهای پیام /*

نظر شما