شناسهٔ خبر: 22948926 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

خطیب مسجدالاقصی:

تصمیم آمریکا در مورد قدس فاقد اعتبار است

خبرگزاری شبستان: شیخ عکرمه صبری، تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسراییل را نشانه علاقه او به جنگ دانست و آن را فاقد اعتبار خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ شیخ عکرمه صبری؛ رئیس هیات عالی اسلامی قدس و خطیب مسجدالاقصی در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی، اظهار کرد: دونالد ترامپ با تصمیم شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسراییل، جنگ را به صلح ترجیح داده است، این تصمیم آمریکا فاقد اعتبار است.

 

وی اظهار کرد: تصمیم دولت آمریکا برای شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسراییل هم برای آن و هم برای رژیم صهیونیستی دارای عواقب منفی خواهد بود.

 

خطیب مسجدالاقصی، افزود: قدس برای فلسطینیان و مسلمانان جهان ضروری است، موضع ما در قبال قدس همواره شفاف بوده است و به دفاع از آن ادامه خواهیم داد.

 

شیخ عکرمه صبری تاکید کرد: رویکرد قلدرانه آمریکا نمی‌تواند حقیقت را تغییر دهد، موضع ما از ایمان‌مان نشأت می‌گیرد و خداوند قدس را به آسمان‌ها و مکه و مدینه وصل کرده است و این شهر برای ما از هر چیزی مهم‌تر است.

 

وی یادآور شد: مذاکرات دیگر مطرح نیست، آمریکا با این تصمیم پایان صلح را اعلام کرد، آغاز مجدد مذاکرات مذکور نیز بی‌معناست، دیگر صلحی وجود ندارد.

 

خطیب مسجدالاقصی، ادامه داد: مردم فلسطین از موضع رئیس جمهور ترکیه مبنی بر اینکه «قدس خط قرمز مسلمانان است» قدردانی می‌کنند و از تلاش‌های مسلمانان سراسر جهان برای حمایت از قدس نیز تشکر می‌کنیم.

 

یادآور می‌شود؛ رییس جمهور آمریکا روز چهارشنبه گذشته، علی‌رغم قطعنامه شماره 478 شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر غیرقانونی بودن الحاق قدس شرقی به اسراییل و اعلام آن به عنوان پایتخت این کشور، گفت: «زمان به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسراییل فرارسیده است».

 

ترامپ همچنین دستور داده است آمادگی لازم برای انتقال سفارت آمریکا به قدس انجام شود، اسراییل در سال 1967 قدس را اشغال و آن را به عنوان «پایتخت ابدی» خود اعلام کرد، اما جامعه بین‌الملل این تصمیم را به رسمیت نمی‌شناسد زیرا فلسطینیان قدس را پایتخت کشورشان می‌دانند.

 

 

 

نظر شما