شناسهٔ خبر: 22948851 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صدور مجوز تاسیس بیش از ۲ هزار واحد صنایع تبدیلی کشاورزی در مازندران

بیش از ۲ هزار و ۱۷۳ واحد صنایع تبدیلی کشاورزی از سال ۸۳ تاکنون در مازندران صادر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حمزه علی میانکاله مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: جهاد کشاورزی به استناد ماده ۸ قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی، وظیفه توسعه و حمایت از صنایع کوچک تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی را در چارچوب سیاست‌های صنعتی کشور برعهده دارد.

وی افزود: کاهش ضایعات در بخش تولیدات زراعی، باغی، دامی و شیلاتی، افزایش درآمد کشاورزان، ایجاد ارزش افزوده تولیدات کشاورزی و فرصت‌های شغلی، افزایش بهره وری و پایداری تولیدات کشاورزی، صادرات محصولات فرآوری شده، جلوگیری از واردات و کمک به خودکفایی و استقلال اقتصادی کشور، از اهداف ایجاد صنایع تبدیلی در مازندران است.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: از سال ۸۳ تاکنون برای ۲ هزار و ۱۷۳ واحد صنایع تبدیلی کشاورزی با پیش بینی ایجاد ظرفیت حدود ۹ میلیون تن، اشتغالزایی برای ۱۹ هزار و ۲۶۴ نفر و با سرمایه گذاری ۱۵ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال، مجوز تاسیس صادر شده است.

محمدپور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز گفت: تنوع در صنایع غذایی در دسته‌های مختلف از جمله آبمیوه، خشک کردن میوه و سبزیجات و سورتینگ به اندازه کافی در استان وجود دارد.

وی افزود: پارسال و امسال از محل طرح‌های زودبازده تسهیلاتی برای این بخش پرداخت شده و مازندران نیز توانست به اندازه کافی از این تسهیلات استفاده کند که البته سال گذشته کمبود منابع در کشور وجود داشته و تزریق کمتری به این بخش صورت گرفته بود و امیدواریم امسال با تامین سرمایه در گردش، دغدغه‌های این بخش رفع شود.

وی گفت: با توجه به اینکه مازندران قطب کشاورزی است، واحد‌های تبدیلی و کشاورزی در اولویت نخست حمایت قرار دارند.
مازندران با بیش از ۱۲۰ هزار هکتار باغ مرکبات؛ سالانه یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن محصول تولید می‌کند که به علت شرایط مناسب آب و هوایی و نیز افزایش آگاهی کشاورزان، این میزان امسال به بیش از ۲ میلیون تن رسیده است.

مازندران با تامین ۴۰ درصد مرکبات کشور، رتبه نخست تولید این محصول را دارد که ارزش اقتصادی آن سالانه ۷ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

انتهای پیام/آ

افزایش اشتغالزایی در صنایع تبدیلی مازندران

نظر شما