شناسهٔ خبر: 22948850 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه بجنورد:

کمک به حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی از رسالت‌های دانشگاه است

بجنورد- رئیس دانشگاه بجنورد گفت: دانشگاه به عنوان دیده بان جامعه و پیشرو در تمام حوزه‌ها باید راهکارهای موثر و راهگشا برای حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی ارائه کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محقر ظهر دوشنبه در همایش رونمایی و ابلاغ خط‌مشی برنامه بدیع که طرحی برای ایجاد دانشگاه بدون دخانیات است، یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه را کمک به حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی دانست.

محقر افزود: باید بتوانیم دغدغه‌های جامعه ناشی از گسترش آسیب‌های اجتماعی را در دانشگاه که به عنوان دیده بان جامعه و پیشرو در تمام مسائل علمی، اجتماعی، فرهنگی و غیره است، حل کنیم.

وی بابیان اینکه دانشجویان، نمونه‌ای معنادار از وضعیت جامعه هستند، عنوان کرد: کاهش معضلات اجتماعی باید از دانشگاه‌ها آغاز و به جامعه بسط پیدا کند.

رئیس دانشگاه بجنورد با اشاره به پیوستن دانشگاه بجنورد به کمپین دانشگاه عاری از دخانیات، تصریح کرد: حمایت‌های محلی و نگاه مثبت و موثر مسئولان استانی سبب شده که دانشگاه جوان بجنورد در سالیان اخیر گام های بلندی را در این زمینه بردارد.

 محقر گفت: بر اساس برنامه دانشگاه عاری از دخانیات، خریدوفروش، عرضه و مصرف هرگونه مواد دخانی در محیط‌های دانشجویی توسط دانشجویان، استادان کارآموزان، کارکنان، پیمانکاران و مراجعه‌کنندگان به دانشگاه  و محیط‌های متعلق به دانشگاه چه در داخل و چه در خارج دانشگاه ممنوع خواهد بود.

نظر شما