شناسهٔ خبر: 22948849 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشاور رئیس قوه قضائیه در قم:

ایجاد پارک‌های مخصوص سالمندان از نیازهای مهم استان قم است

R7854/P41362/S6,62/CT11 / R7854/P41362/S6,62/CT11

مشاور رئیس قوه قضائیه گفت: ایجاد پارک‌های مخصوص سالمندان و ارائه خدمات کامل به سالمندان ازجمله نیازهای مهم شهر قم است که شهردار قم هم با آن موافقت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مصطفی پورمحمدی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مرکز فرهنگی اجتماعی انوار آفتاب که در قم برگزار شد، اظهار داشت: ورود حضرت معصومه(س) به شهر مقدس همواره سبب برکت و افتخار در  قم شده که با امنیت و رفاه همراه شده است.

وی با تأکید بر اهمیت افزایش مراکز نگهداری از سالمندان و معلولین جامعه افزود: گسترش و توسعه مراکز نگهداری از سالمندان و رسیدگی به امور مربوط نسبت به بازنشستگان باید در جامعه افزایش پیدا کند چراکه بخشی از مردم جامعه را این افراد تشکیل داده که جا دارد برای رفاه وضعیت آن‌ها برنامه‌ریزی‌های موردنیاز انجام شود.

وزیر سابق دادگستری گفت: در کشور ما متأسفانه هم آسیب‌های  اجتماعی فراوان بوده و هم  جمعیت آسیب‌دیده زیاد است و دولت نیز به‌تنهایی توانایی تأمین نیازهای پیش‌روی این افراد را ندارد بنابراین شایسته است تا خیرین و مؤسسات دیگر همسو در این مسیر نیز ورود پیدا کنند.

پورمحمدی ادامه داد: در حال حاضر در مجموعه 8 گروه خیرین  تشکیل‌شده که خدمات بسیار ارزنده‌ای را در زمینهٔ ساخت‌وساز مدرسه، مسجد و... انجام می‌دهند و جا دارد یکی از مهم‌ترین مسائل مورد توجه آن‌ها نیز کمک و تأمین نیازهای مالی و معنوی سالمندان و بازنشستگان کشوری باشد.

وی تأکید کرد: باید خیرین در بخش‌های اجرایی و هزینه‌ای جامعه نیز ورود پیدا کنند چراکه بخش عظیمی از کمک‌ها باید برای تأمین  نیازمندان  واقعی جامعه به‌کار رود.

مشاور رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: بهزیستی باید از کمک‌های مؤسسات خیریه همسو دیگر نیز در این زمینه بتواند استفاده کند همچنین بررسی پرونده‌های ورودی به بهزیستی نشان می‌دهد اگر به مشکلات برخی افراد در زمان اولیه مشکل رسیدگی به‌عمل می‌آمد هرگز این افراد زمین‌گیر نمی‌شدند.

پورمحمدی تصریح کرد: نیمی از 85هزار سالمند قم به کمک‌های مشاوره‌ای نیاز دارند که ضرورت ایجاد مراکز مشاوره‌ای را ایجاب می‌کند همچنین شهرداری قم باید مناسب‌سازی‌های لازم و خدمات مورد نیاز را در شهر برای استفاده‌های سالمندان  فراهم کند.  

وی ادامه داد: ایجاد پارک‌های مخصوص سالمندان و ارائه خدمات کامل به سالمندان ازجمله نیازهای مهم قم است که شهردار قم نیز با آن موافقت کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما