شناسهٔ خبر: 22948847 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فرماندار همدان:

می توان در عرصه مشاغل روستایی همدان تحولی ایجاد کرد

R41405/P1494/S6,75/CT11 / R41405/P1494/S6,75/CT11

فرماندار همدان گفت: در مشاغل روستایی می‌توانیم تحولی را در این عرصه ایجاد کنیم، بنابراین لازم است جلساتی با حضور نهادهای متولی برگزار شده و راه‌های استفاده از ظرفیت های موجود مورد بررسی قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علی تعالی پیش از ظهر امروز در کارگروه اشتغال شهرستان همدان با اشاره به اقدامات دستگاه‌های اجرایی و متولی در این عرصه اظهار داشت: در بخش ایجاد مشاغل خانگی عملکرد دستگاه‌های مربوط باید بررسی شود تا در صورت نیاز نهادهایی که توانایی جذب اعتبارات اشتغال را ندارند حذف‌شده و سهمیه آن ها به نهادهای دیگر اضافه شود.

وی با تأکید بر انجام مقایسه تحلیلی بین عملکرد شهرستان همدان با دیگر شهرستان‌های استان افزود: عدم استقبال مردم از طرح کارورزی به دلیل تبلیغات خارج از حدی بود که در ابتدای اجرای طرح انجام شد چراکه کارورزان پس از ثبت‌نام توقعات آن ها برآورده نشد.

فرماندار همدان با اشاره به معرفی 30  کارورز به واحدهای پذیرنده عنوان کرد: شهرستان همدان در سال 96 سهیمه‌ای 6 هزارنفری را در بخش اشتغال بر عهده گرفت که تا امروز تنها نزدیک به 25 درصد آن محقق شده است و این برای ما قابل‌قبول نیست.

وی بابیان اینکه در بخش اشتغال خانگی نیز اعتباری 6 میلیارد تومانی به شهرستان تخصیص‌یافته است  عنوان کرد: در این راستان به میزان  2 میلیارد تومان طرح اقتصادی به بانک‌های عامل معرفی‌شده  که با 500 میلیون تومان آن موافقت شده است.

 تعالی ابراز کرد: ما در مشاغل روستایی می‌توانیم تحولی را در این عرصه ایجاد کنیم بنابراین لازم است جلسات جداگانه‌ای  با حضور نهادهای متولی برگزارشده و راه‌های استفاده از ظرفیت های موجود مورد بررسی قرار گیرد.

وی خطاب به مسئولان شهرستان تاکید کرد: باید مشکلات موجود در عرصه طرح‌های اشتغال‌زایی در دستگاه‌های مربوطه موردبررسی قرار گیرد تا پس از بررسی نتایج، در صورت نیاز برای رفع این مشکلات جلساتی با مدیران کل نهادهای مربوطه در استان برگزار شود.

 انتهای پیام/

نظر شما