شناسهٔ خبر: 22948690 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مصادیق اقدام علیه امنیت ملی در قانون

منبع: فارس / منبع: فارس

اژه‌ای درباره مصادیق اقدام علیه امنیت ملی اظهار کرد: در قانون عناوینی آمده و خیلی ها هم تعریف شده است. مثلا در یک زمانی فساد اقتصادی را داشتیم و در هیچ جای قانون فساد اقتصادی توضیح داده نشده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه گپ و گفت خود با دانشجویان دانشگاه شریف در پاسخ به دانشجویی که موضوع انفرادی بودن و گلایه‌های بقایی را مطرح کرده بود گفت: دست خط بقایی در مورد رضایت از وضعیت زندان موجود است و اگر رضایت دهد منتشر می شود.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به این سئوال که چرا دادگاه علنی برای محصورین برگزار نمی شود و محمدخاتمی چرا ممنوع التصویر و ممنوع الورود به برنامه و جلسات است اضافه کرد: شورای عالی امنیت ملی دو نوع مصوبه دارد و اینها را قبلا توضیح دادم.

یک مصوبه مربوط به خود شوراست. یک مصوبه هم دارد که کمیسیونی با نفرات مشخص معین می شود و مصادیق این کمیسیون را مشخص می کند. مثل همین اقدامی که اخیرا دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی علیه کیهان شکایت کرد.

بنابراین درباره اصل حضر خود شورا تصمیم گرفته و فروعاتش به آن کمیسیون وابستگی دارد. درباره آن آقا نیز همین طور است.

محسنی اژه ای در پاسخ به سئوال دیگری درباره لات و گنده گو خواندن احمدی نژاد و اینکه چرا چنین آدمی که از نظر شما چنین است، در مجمع تشخیص مصلحت نظام است و چرا قوه قضاییه مصادیق تشویش اذهان عمومی و اقدام علیه امنیت ملی را تبیین نمی کند گفت: گفتم در صحبتی که ایشان در 38 دقیقه کرده، تعداد کثیری دروغ است و در یک صفحه بیش از 10 دروغ مطرح شده است.

من نگفتم ایشان لات است. من حرف های خودم را به یاد دارم. وقتی سئوالی را کردند، گفتم این مطالب این روزها، مرا به یاد داستان آن لات انداخته است. شما می گویید که این حرف من منتسب به احمدی نژاد می شود. خیلی خب قبول می کنم.

وقتی احمدی نژاد می آید نسبت هایی را به دیگری می دهد، چطور نسبت به حرف او هیچ حرفی ندارید؟ چطور نسبت به او که اتهامات فراوان به مجلس، مجمع تشخیص و قوه قضاییه و افراد در قوه قضاییه می دهد، حرف نمی زنید.

اژه‌ای درباره مصادیق اقدام علیه امنیت ملی اظهار کرد: در قانون عناوینی آمده و خیلی ها هم تعریف شده است. مثلا در یک زمانی فساد اقتصادی را داشتیم و در هیچ جای قانون فساد اقتصادی توضیح داده نشده بود اما مصادیق آن اعم از رشوه، اعمال نفوذ و تصرف غیرمجاز در اموال عمومی است.

درباره اقدام علیه امنیت ملی نیز برخی مصادیق ذکر شده است. اگر کسی علیه جمعی قمه بکشد، خلاف امنیت است. اگر کسی سلاح بکشد و اخافه داشته باشد، محاربه است. بنابراین مرجع قرار می دهند که مصادیق را تعیین کند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: در مورد اخلال در نظام اقتصادی کشور، گاهی وقت ها مصادیق مشخص است و برخی مشخص نیست که به بانک مرکزی یا وزارت اقتصاد و دارایی مراجعه می شود.

اژه‌ای در پاسخ به این سئوال که چرا نگفتید چنین لاتی(احمدی نژاد) چرا در مجمع تشخیص مصلحت حضور دارد گفت: این که مربوط به من نیست. مطالبی که مربوط به من است را سئوال کنید.

نظر شما