شناسهٔ خبر: 22948661 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخستین محموله پر مرغ از آستارا به جمهوری آذربایجان صادر شد

آستارا - ایرنا - رئیس شبکه دامپزشکی آستارا از صادرات هفت هزار و 390 کیلوگرم پر مرغ برای نخستین بار از مرز زمینی آستارا به جمهوری آذربایجان خبر داد.

صاحب‌خبر -

بهرام پورضرب روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این میزان پر مرغ به ارزش 10 هزار دلار و با مجوز اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی و با نظارت شبکه دامپزشکی آستارا صادر شد.
وی همچنین از صادرات 16 تن پنیر به ارزش 32 هزار دلار از مرز زمینی آستارا به روسیه خبر داد و بیان کرد: این محموله از شهرستان آمل با مجوز اداره کل دامپزشکی مازندران و با نظارت شبکه دامپزشکی آستارا صادر شد.
وی با اشاره به اینکه تولید صادرات محور، از اولویت‌های اقتصادی کشور است، افزود: امسال پیش از این، حدود 600 تن پنیر از مرز آستارا به روسیه صادر شده بود.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند و رتبه اول تجارت چمدانی مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات مرزهای شمال کشور را دارد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، از مبادی مهم صادرات و واردات کشور و تردد اتباع خارجی است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030

انتهای پیام /*

نظر شما