شناسهٔ خبر: 22948611 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز رقابتهای تنیس زیر 13 سال غرب آسیا با پیروزی تنیسورهای ایران در کیش

کیش - ایرنا - رقابتهای تنیس روی خاک زیر 13 سال غرب آسیا روز دوشنبه با پیروزی مقتدرانه تنیسورهای کشورمان در جزیره مرجانی کیش آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این رقابت ها با حضور 10 ورزشکار دختر و 16 ورزشکار پسر از کشورهای سوریه، افغانستان، عراق، لبنان و ایران از امروز دوشنبه به مدت 2 هفته در 6 قطعه زمین تنیس مجموعه المپیک جزیره کیش برگزار می‌ شود.
مدیر روابط عمومی فدراسیون تنیس جمهوری اسلامی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این رقابت‌ها صبح امروز با بازی 16 تنیسور پسر از کشورهای ایران، عراق، لبنان، سوریه و افغانستان آغاز شد.
مهدی افسری اظهار کرد: در رده دختران 13 سال نیز امروز دوشنبه سه نفر از دختران تنیسور کشورمان با قرعه استراحت رو به رو شده و ماندگار فرزامی با تنیسور کشور سوریه مسابقه خواهد داد.
به گزارش ایرنا در حالی رقابت های تنیس زیر 13 سال غرب آسیا از امروز به میزبانی جزیره کیش آغاز شد که نمایندگان کشورمان روز نخست را با پیروزی پشت سر گذاشتند.
در بخش انفرادی پسران ، آرتین نظری با نتیجه ( 0-6 و 0-6) شرزای از افغانستان را برد، آریو جوادی با نتیجه (2-6 و 2-6) مقابل ماجد جمول از سوریه به پیروزی رسید و ماندگار فرزامی با نتیجه (6-1 و 6-0) لینا کایال از سوریه را از پیش رو برداشت .
همچنین در سایر دیدارهای روز نخست ، امیر علی قوام در برابر حریف عراقی با نتیجه 2 بریک پیروز شد ، سامان رضاییان با نتیجه (3-6 و 2-6) بر حریف لبنانی خود غلبه کرد و یونس طلاور نیز به عنوان آخرین نماینده ایران با نتیجه ( 6-0 و6-1 ) نماینده عراق را شکست داد تا کار نمایندگان کشورمان در روز نخست به کار خود پایان دهند.
در این دوره از رقابت ها 10 تنیسور دختر و 16 تنیسور پسر از کشورهای سوریه، افغانستان، عراق، لبنان و ایران حضور دارند و به مدت 2 هفته در زمین های تنیس مجموعه المپیک جزیره کیش با یکدیگر به رقابت می پردازند.
این رقابت ها از 20 لغایت 28 آذر ماه سال جاری در 2 بخش دختران و پسران به میزبانی جزیره کیش برگزار می شود و در پایان تنیسورهای برتر هر هفته برای حضور در تیم منتخب غرب آسیا انتخاب و پس از آن به مسابقات سطح 2 آسیا اعزام می شوند.
در بخش دختران مشکات الزهراء صفی ، فاطمه سادات زنجانی، درسا چراغی و ماندگار فرزامی و در بخش پسران آریو جوادی، یونس طلاور، آرتین نظری، سامان رضائیان و امیر علی قوام حضور دارند .
شهرزاد شیخ صراف و تونی آندروایچ به عنوان مربی و عباس خیلتاش به عنوان مدیر فنی در تیم های ملی در این دوره از رقابت ها حضور دارند.
سید امیر برقعی نماینده فدراسیون جهانی تنیس از کشورمان، ناظر این رقابت‌هاست و امیر مهدویان به عنوان سرداور و امیرحسین موسوی، شایسته رحمتی و لعیا خیام باشی نیز داوری این رقابت ها را عهده دارند.
دور قبل این رقابتها سال گذشته در کشور اردن برگزار شد.
جزیره کیش به دلیل داشتن مجموعه ورزشی المپیک و شرایط آب و هوایی مناسب در فصل زمستان از پتانسیل مناسبی برای برگزاری اردوها و مسابقات ورزشی داخلی ، ملی و بین المللی برخوردار است.
سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ،تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیم بندی سیاسی و اداری کشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد.
6993 *تنظیم و انتشار: اکبر بهاروند

انتهای پیام /*

نظر شما