شناسهٔ خبر: 22948589 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون علوم پزشکی استان اردبیل:

۶۵ درصد جمعیت روستایی اردبیل تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار گرفتند

R41374/P1494/S6,49/CT11 / R41374/P1494/S6,49/CT11

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در حال حاضر پنج هزار و ۳۷۰ نفر از شهروندان استان اردبیل به صورت داوطلب سلامت فعال بوده و ۸۵ درصد جمعیت شهری و ۶۵ درصد جمعیت روستایی را تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار داده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بابک نخستین ظهر امروز در همایش روز جهانی داوطلب سلامت در اردبیل اظهار داشت: داوطلبان سلامت، افرادی هستند که بدون هیچ گونه مزد و حقوقی فقط به خاطر عشق و انسانیت، رضای الهی و حس مسئولیت پذیری در برابر جامعه مانند پل ارتباطی بین مسئولان بهداشتی و مردم عمل می کنند و همچون حلقه محکمی ارتباط مسئولان بهداشتی را با سطوح محیطی جامعه برقرار می‌کنند.

وی افزود: این افراد با شرکت در کلاس‌های هفتگی و یا ماهانه در مراکز بهداشتی درمانی آموخته‌های خود را به 50 خانوار همسایه و افراد تحت پوشش خود منتقل می‌کنند و برای حفظ سلامتی خود و خانوارهای تحت پوشش تلاش می‌کنند و در این راستا حدود پنج هزار و 370 نفر از شهروندان استان به صورت داوطلب سلامت 85 درصد جمعیت شهری و 65 درصد جمعیت روستایی را تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار داده‌اند و در برنامه‌های بهداشتی به صورت خود جوش مشارکت جدی دارند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به خدمات نوین سلامت گفت: با اجرای طرح تحول سلامت خدمات بسیار ارزشمندی  از قبیل راه‌اندازی سامانه سیب، طرح ارایه خدمات دندانپزشکی رایگان در مناطق محروم  در بخش سلامت به مردم استان ارائه شده است.

نخستین تصریح کرد: استان اردبیل از لحاظ داشتن افراد دارای قند خون بالا، کلسترول بالا، اضافه وزنی و چاقی و کم تحرکی و مصرف سیگار در رتبه بالایی از استاندارد کشوری قرار دارد و متاسفانه از لحاظ مصرف میوه و سبزیجات نیز از میانگین کشوری پایین‌تر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: برای داشتن جسم و روانی سالم باید ورزش، تحرک و تغذیه سالم، با مواد غذایی سالم را در برنامه‌های زندگی خود بگنجانیم.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در این مراسم با اشاره به خدمات ارزشمند داوطلبان سلامت گفت: سلامتی محور توسعه است و معضلات بهداشتی همان معضلات توسعه است که نمی‌توان آن را فقط در بخش سلامت حل کرد بلکه مشارکت تک تک افراد جامعه و بخش های توسعه، نهادها و ارگان‌ها برای حل مسائل سلامتی و رسیدن به سطح قابل قبول سلامت لازم و ضروری است.

 حجت‌الاسلام واحدی‌زاده اظهار کرد: در این راستا توجه ویژه دولت به استفاده از بخش غیردولتی به صورت خودجوش برای ارتقای سلامت قابل تقدیر است و به همین منظور داوطلبان سلامت، خانه به خانه توصیه های بهداشتی را به مردم ارائه می‌دهند.

وی افزود: اسلام برای داشتن جسم و روانی سالم توصیه‌های ارزشمندی دارد و عمل به این توصیه‌ها می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات سلامت مردم باشد.

انتهای پیام/

نظر شما