شناسهٔ خبر: 22948577 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آخرین اخبار از اثر عاشورایی مستندساز برجسته کشور

مستند «اربعین» توسط حمید مجتهدی از کارگردانان صاحب نام سینمای مستند در حال تولید است.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مستند «اربعین» که روایتی از حال و هوای اربعین حسینی است، در دو قسمت چهل دقیقه‌ای به سفارش مرکز بسیج صدا و سیما توسط حمید مجتهدی از کارگردانان صاحب نام سینمای مستند در حال تولید است.

 این مستند دارای تصاویر بکر هوایی و غیر هوایی دیده نشده از راهپیمایی اربعین و جمعیت، تصاویر داخل حرم امام حسین (ع) و داخل ضریح، شهر کربلا، سوژه‌های پیاده روی و تصویر آهسته و جالب از افرادی که در حال راه رفتن هستند را در خود گنجانده است.

محوریت کلی مستند اربعین شبیه به مجموعه مستندهای ایران است. موسیقی کار ساخته شده و علیرضا قربانی خواننده تیتراژ است.

کار در حال تدوین است و تقریبا تا پایان امسال مراحل فنی آن به پایان می‌رسد. به احتمال فراوان و با توجه به استقبال مدیران سیما از چنین مستندهایی احتمالا در مناسبت‌های مذهبی و شاید اربعین سال آینده از چندین شبکه سراسری پخش خواهد شود.

گفتنی است مجتهدی که پیشتر از این «مجموعه مستندهای ایران» را ساخته است، از جمله چهره های سرشناس در زمینه مستندسازی است که آثار او در فضای بین المللی نیز مورد استقبال قرار گرفته اند و مستند «اربعین» نخستین کار او در خصوص این موضوع مهم به حساب می آید که به همت مرکز بسیج صدا و سیما در حال تولید است.

 انتهای پیام/

نظر شما