شناسهٔ خبر: 22948248 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مدیرکل بنیاد شهید گیلان تاکید کرد:

لزوم بازسازی قطعه شهدای انقلاب در گلزار رشت

گروه اجتماعی: پاکاری با اشاره به نزدیک شدن ایام دهه فجر بر لزوم بازسازی قطعه مربوط به شهدای انقلاب و همچنین ایجاد گنجینه شهدا در گلزار شهدای رشت تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 20 آذر در نشست با شهردار و مدیران شهرداری رشت، از تلاش های مجموعه شهرداری رشت در برنامه های مرتبط با حوزه ایثار و شهادت تقدیر کرد و افزود: شهرداری در اجرای برنامه های تجلیل از خانواده های معظم شهدا، برگزاری طرح نائب شهدا و مراسمات مرتبط با شهدا و ایثارگران همکاری های مطلوبی با بنیاد شهید داشته است که جای تقدیر و سپاس دارد.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت های شهرداری رشت در مباحث مرتبط با اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران تاکید کرد و گفت: موضوع اشتغال ایثارگران یکی از اولویت های بنیاد شهید به شمار می رود و در این راستا انتظار داریم از تمامی فرصت های موجود برای این امر مهم استفاده گردد.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان همچنین با اشاره به مباحث فرهنگی شهری، اظهار کرد: ساخت المان های مرتبط با موضوع ایثار و شهادت، بهسازی یادمان های شهدا و استفاده از ظرفیت های تبلیغی شهری برای نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می تواند در قالب برنامه های مشترک کارشناسی و اجرایی شود.

پاکاری با بیان اینکه بیش از 35 درصد جامعه ایثارگری استان در شهر رشت سکونت دارند، عنوان کرد: یکی دیگر از موضوعات مورد بحث ادامه ساماندهی گلزار شهدای رشت و همچنین ایجاد فضاسازی مناسب برای برگزاری مراسمات فرهنگی در این مکان مقدس است.

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام دهه فجر بر لزوم بازسازی قطعه مربوط به شهدای انقلاب و همچنین ایجاد گنجینه شهدا در گلزار شهدای رشت تاکید کرد.

علی علوی، رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست، در مورد طرح ساماندهی مزار شهدا تصریح کرد: گلزار شهدای رشت چشم و چراغ این شهر است و لازم است با کمک بنیاد شهید این مکان ساماندهی و تبدیل به فضایی آبرومند و فرهنگی شود.

وی افزود: شورای شهر برای ساماندهی چند مزار شهید گمنام  مستقیما ورود نمود و شهرداری با ظرفیتی که داشت توانست ساماندهی مزار شهدای گمنام را هم انجام دهد و ساماندهی چند گلزار شهید گمنام نیز در دستور کار شورا و مدیریت شهرداری است.

مسعود نصرتی، شهردار رشت نیز یادآور شد: تمامی طرح های ارائه شده مورد علاقه همه است و همه خواستار اجرا هستیم و اگر همسطح سازی و ساخت مجتمع رفاهی به خوبی صورت نگرفته، دلیل آن مشکلات مالی است.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه خواستار همکاری فرماندار و استاندار هستیم تا بتوانیم از اعتبارات و طرح های استانی به صورت تجمیع شده استفاده کنیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: شهرداری آماده همکاری با همه گروه ها و دستگاه های خدماتی است که توان همکاری با شهرداری را دارند. البته مشکل اساسی، تامین اعتبار برای انجام و اتمام پروژه است و رئیس کارگروه ساماندهی گلزار شهدا باید برای تامین اعتبار برای اتمام پروژه همسطح سازی اقدام جدی نماید.

نظر شما