شناسهٔ خبر: 22948064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس پلیس راه استان قزوین:

سوانح رانندگی منجر به فوت و جرح در استان قزوین ۱۲ درصد کاهش یافت

قزوین- رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: با اقدامات انجام شده و همکاری دستگاههای اجرایی و امدادی در سال جاری سوانح منجر به فوت و جرح در محورهای مواصلاتی استان ۱۲ درصد کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ نصرالله بیگلری در طرح رزمایش زمستانی پلیس راه و سازمانهای امدادی ترافیکی استان قزوین که روز دوشنبه در قرارگاه پلیس راه قزوین به زنجان برگزار شد اظهارداشت: قزوین از محورهای پرتردد کشور است که در روزهای عادی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو از  جاده های آن عبور می کنند.

وی بیان کرد: تردد ۱۱ استان کشور از جاده های استان است و با شش استان هم اتصال جاده ای داریم و در تعطیلات روزانه بیش از یک میلیون خودرو از جاده دهای استان عبور می کنند و جایگاه ما در این حوزه بسیار شاخص و برجسته است.

سرهنگ بیگلری تصریح کرد:گشتهای پلیس راه به همراه سایر دستگاههای امدادی و خدمات رسان از ۲۰ آذرماه در محورهای مواصلاتی استان و گردنه های برفگیر مستقر شده و برای ایمن سازی جاده ها و کمک رسانی آماده شده اند.

وی افزود: استقرار پلیس راه در گردنه های هجیب در محور بویین زهرا، کوهین در محور رشت، قسطین لار در محور الموت و آوج در محور همدان صورت گرفته و نیروهای پلیس راه با ۵ اکیپ گشت، ۷۵ دستگاه خودرو و ۲۵۰ نیروی تخصصی در خدمت مردم هستند.

فرمانده پلیس راه استان یادآورشد: محورهای قزوین به کرج، قزوین به زنجان و قزوین به رشت از پرترددترین مسیرهای استان است.

تردد ۱۷۰ میلیون خودرو در سال جاری

بیگلری بیان کرد: در هشت ماهه امسال ۱۷۰ میلیون تردد در جاده های استان صورت گرفته که شاهد افزایش ۱۴ درصدی در این حوزه هستیم.

وی گفت: در سوانح منجر به فوت و جرح شاهد کاهش هستیم و در این مدت سوانح منجر به فوت ۸ درصد و در مجموع جرح و فوت ۱۲ درصد کاهش داشته ایم.

رئیس پلیس راه استان قزوین یادآورشد: در کشور تعداد ۵۶ نفر از کشته های سوانح جاده های کاسته شده که ۱۲ نفر سهم استان قزوین است که حدود ۳۰ درصد را شامل می شود و امسال در استان قزوین تعداد ۱۷ نفر از کشته ها کاسته شده است.

وی افزود: در سال ۵۸ مجموع خودروهای کشور دو میلیون دستگاه بود که سال ۸۵ این تعداد به ۷ میلیون دستگاه رسید که در این مقطع زمانی تعداد کشته ها ۲۸ هزار نفر در سال بود.

بیگلری اظهارداشت: در استان قزوین در سال 85 تعداد ۶۷۳  نفر در سوانح جاده ای جان باختند که در سال گذشته این تعداد به ۳۰۷ نفر کاهش یافت که بر اساس آمارها میزان کشته ها در کشور ۴۷ درصد و استان قزوین ۵۷ درصد کاشه داشته است.

رئیس پلیس راه استان قزوین بیان کرد: خوشبختانه با تعامل بسیار خوب میان مدیران دستگاههای اجرایی شاهد ایمن شدن جاده ها و خدمات رسانی مطلوب هستیم و کاهش سوانح ناشی از یک کار گروهی موفق در استان است.

وی اظهارداشت: در ایام زمستان باید با تخلفات حادثه ساز با جدیت و قاطعیت و بدون اغماض برخورد کنیم تا شاهد کاهش سوانح باشیم و از رانندگان هم انتظار داریم با همراه داشتن تجهیزات زمستانی و رعایت سرعت مطمئنه با احتیاط در جاده ها تردد کنند.

توقیف ۱۰۵۳ دستگاه خودرو با خلافی بالا

بیگلری تصریح کرد: امسال ۱۰۵۳ دستگاه خودرو با خلافی بیش از یک میلیون تومان در استان توقیف شد و ۶۳ گواهینامه نیز ضبط شد تا از سوانح جلوگیری شود.

وی بیان کرد: ۶۰ درصد رانندگان متخلف بین سنین ۱۸ تا ۳۴ سال و جوان هستند که باید روی آموزش این افراد تلاش بیشتری شود.

۲۲ درصد فوت شدگان راننده پراید هستند

رئیس پلیس راه استان قزوین تصریح کرد: ۲۲ درصد فوت شدگان درسوانح جاده ای استان را رانندگان خودروی پراید تشکیل می دهند لذا به نظر می رسد این خودرو برای سفرهای برون شهری ایمنی لازم را ندارد و باید از پلاک گذاری آن جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: در خودروهای مقصر آمارها نشان می دهد که ۷۰ درصد سواری، وانت بار ۱۱.۴ درصد، کامیون و تریلر ۹ درصد، مسافری ۱.۳ درصد، موتورسیکلت ۶.۸ درصد و سایر خودروها ۱.۵ درصد است.

بیگلری یادآورشد: همچنین واژگونی خودروها ۳.۶ درصد، خروج از جاده ۶.۲ درصد، خودرو با خودرو ۴۱.۴ درصد، برخورد با شی ثابت ۶.۳ درصد، برخورد با موتورسیکلت ۷.۵ درصد و برخورد با عابر ۵ درصد تخلف و سوانح را شامل می شود.

در این مراسم با رژه خودروهای امدادی پلیس راه، راهداری، جمعیت هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس، امدادخودرو و مدیریت بحران طرح زمستانی آغاز شد.


  

نظر شما