شناسهٔ خبر: 22948012 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد

برخورد با هرگونه فساد، تقلب و قاچاق در حوزه کالاهای سلامت محور

تهران - ایرنا - رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به عزم راسخ سازمان غذا و دارو در مبارزه با هرگونه فساد، تقلب و قاچاق در حوزه کالاهای سلامت محور، گفت: اگر با ریشه قاچاق و فساد صورت نگیرد اقدامات دیگر کافی نخواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا اصغری روز دوشنبه در سومین همایش مقابله با فساد و قاچاق کالاهای حوزه سلامت در محل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو افزود: برای مبارزه با قاچاق و فساد در حوزه کالاهای سلامت، کار ارزشمندی که صورت گرفته ، مردمی کردن این موضوع با نصب برچسب اصالت روی کالاها بوده است.
وی ادامه داد: مبارزه با قاچاق کالا و تقلب در حوزه سلامت از ویژگی های خاصی برخوردار است و دلیل آن نیز این است که موضوع سلامت حساسی است که اگر در این حوزه تقلبی صورت بگیرد خسارات انسانی و مالی زیادی وارد می شود.
وی افزود: مهم ترین موضوعی که درا ین حوزه می توان به آن اشاره کرد برخورد با ریشه فساد و تقلب است.هر قاچاقی که اتفاق می افتد به علت تقاضایی است که برای آن وجود دارد.نمونه این موضوع مبارزه با قاچاق مواد مخدر است که در این مسیر تلاش های زیادی صورت گرفته و شهدای زیادی نیز در این راه تقدیم نظام شده است و بسیاری از خانواده ها نیز گرفتار شده اند.
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به نصب برچسب اصالت روی کالاهای سلامت محور و آگاه سازی مردم در این زمینه گفت: مردم هنگام خرید ، خودشان باید بازرس حوزه غذا و دارو باشند تا بتوانند برچسب را کنترل کرده و با پیامک از اصالت آن مطلع شوند.
اصغری اضافه کرد: می توانیم با تجارب جهانی و با همکاری یکدیگر آمار قاچاق و تقلب را کاهش دهیم و بطور قطع اگر مردم به ما کمک کنند، تاثیر زیادی در ارتقای سلامت جامعه خواهند داشت.

**همکاری سازمان غذا و دارو با ناجا در زمینه مبارزه با تبلیغات غیرمجاز اینترنتی
شهریار اسلامی تبار مدیرکل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو نیز در این همایش از برخورد با تبلیغات غیرمجاز اینترنتی کالاهای سلامت محور خبر داد و گفت: علاوه بر این اقدامات، طرح مبارزه با داروهای غیرمجاز و تقلبی (پانجیا) را با همکاری نیروهای انتظامی انجام می‌دهیم.
وی ، دارو، غذا، مکمل‌ها، لوازم آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی را پنج مصداق اصلی کالاهای سلامت محور عنوان کرد.
وی اضافه کرد: طبق ارزیابی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، ایران در زمینه اقدامات مقابله با فساد در سال 2015 بین 168 کشور رتبه 131 را داشت.
اجتمام**9185**1569**خبرنگار: سادات حسینی خواه ** انتشار: علی حبیبی
**آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*

نظر شما