شناسهٔ خبر: 22947996 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سهراب مرادی: درآخرین لحظه، روادید ورود به امریکا را گرفتیم اما به مقام قهرمانی رسیدیم

اصفهان - ایرنا - قهرمان و رکورددار مسابقات وزنه برداری جهان گفت: گرچه مراحل صدور روادید و ورود به آمریکا در لحظه آخر صورت گرفت اما توانستیم به مقام قهرمانی دست یابیم و مردم کشورمان را خوشحال کنیم .

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سهراب مرادی دوشنبه در جمع خبرنگاران در فرودگاه اصفهان و در مراسمی که برای استقبال از او برپا شده بود، افزود: کسب این افتخار و خوشحالی هموطنان که پس از پنج ماه اردوی فشرده و تمرین شبانه روزی حاصل شد،از آرزوهای دیرینه من بود.
وی با اشاره به برنامه آینده خود گفت: امیدوارم این پیروزی تداوم یابد و در المپیک 2020 توکیو و بازیهای آسیایی 2019 جاکارتا نیز برای کشورم افتخارآفرین باشم.
سهراب مرادی وزنه برداردسته 94 کیلوگرم تیم ملی موفق شد در رقابت های قهرمانی جهان که در گروه A دسته 94 کیلوگرم در آمریکا برگزار شد ؛ قهرمان و رکوردار یک ضرب 233 کیلوگرم شود.
این مسابقات 13 آذر با حضور11 وزنه بردار از کشورهای ایران، بلغارستان، کره جنوبی، قطر، بلغارستان، مصر، آلمان، آمریکا، ازبکستان و لیتوانی برگزار شد.
این ورزشکار در حرکات یک ضرب با 184 کیلوگرم مدال طلای خود را قطعی کرد در حرکات دو ضرب در همان حرکت نخست با بلند کردن وزنه 219 کیلوگرم مدال طلای دو ضرب و مجموع خود را نیز به دست آورد.
مرادی همچنین در دومین حرکت برای جابه جا کردن رکورد دو ضرب و مجموع جهان با بلند کردن وزنه 233 کیلوگرمی رکورد دو ضرب جهان را پس از 17 سال یک کیلوگرم و رکورد مجموع جهان که به نام خودش بود را 4 کیلوگرم ارتقا داد.
«سیمون کولچی» از لهستان از سال 2000 میلادی رکورد حرکت دو ضرب جهان در دسته 94 کیلوگرم را در اختیار داشت.
مرادی پیشتر در بازی های داخل سالن آسیایی که شهریور ماه امسال در ترکمنستان برگزار شد، در حرکت یک ضرب وزنه 185 کیلوگرم و در دو ضرب 228 کیلوگرم را مهار کرد و توانست با مجموع 413 کیلوگرم، رکورد مجموع جهان را دو کیلوگرم ارتقا دهد.
این ورزشکار در دسته 94 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری المپیک 2016 ریو توانست بر سکوی قهرمانی بایستد و اولین مدال آور تاریخ ورزش استان در المپیک لقب را کسب کند.
رقابت های وزنه برداری قهرمانی سال 2017 جهان از 6 آذر آغاز شده و تا 14 این ماه در شهر آناهایم لس آنجلس آمریکا ادامه داشت.
مرادی زاده سده لنجان از توابع استان اصفهان است.
ت/6020** خبرنگار:علیرضا حکیمیان**دریافت کننده:آرزو فلاح - انتشاردهنده : عمادی

انتهای پیام /*

نظر شما