شناسهٔ خبر: 22947851 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

کار در اسلام عبادت است

گروه اجتماعی: یک کارشناس مذهبی با بیان اینکه کار در اسلام عبادت است، گفت: اگر فرد به این مهم اعتقاد قلبی داشته باشد، دیگر در حین کار، آن را با امور مذمومی مانند ربا، رشوه و... آلوده به رزق حرام نمی‌کند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام سید ایمان مصلحی، کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: انسان نباید تنها به کار به‌عنوان یک روش کسب درآمد نظر کند، بلکه کار یک نوع عبادت می‌باشد و به این مهم باید ایمان داشته باشد که رساننده روزی، خداوند است.
وی افزود: بعضا می‌بینیم که ممکن است دو نفر کاری مشابه داشته باشند، ولی موقعیت یکی بهتر از دیگری است، برهمین اساس هرکس باید در حد توان خود دنبال کار باشد و روزی رسان را هم خدا بداند.
مصلحی با بیان اینکه کار در اسلام عبادت است، ادامه داد: اگر فرد به این مهم اعتقاد قلبی داشته باشد، دیگر در حین کار، آن را با امور مذمومی مانند ربا و رشوه و... آلوده به رزق حرام نمی‌کند.
این کارشناس مذهبی گفت: یکی از عواملی که در بحث رزق بسیار موثر می‌باشد، انجام واجبات دینی است. نماز اول وقت و به جماعت خواندن آن، باعث گشایش رزق می‌شود. یک‌سری از آیه‌ها، سوره‌ها و دعاها هم وجود دارد که در گشایش رزق موثر هستند، به عنوان مثال خواندن سوره ذاریات یا دعای تعقیبات نماز عشاء یا نافله شب در رزق و روزی موثراند.
وی افزود: نکته دیگری که در اسلام خیلی به آن توجه شده، ساعت خواب می‌باشد که در رونق رزق و روزی موثر است. به عنوان مثال اگر کسی بین‌الطلوعین یعنی از اذان صبح تا طلوع آفتاب و از غروب تا اذان مغرب خواب باشد، رزقش کم می‌شود. خوش‌اخلاقی، مردم‌داری و رعایت نظافت نیز در این زمینه تاثیربه‌سزایی دارد.
وی تصریح کرد: روی آوردن به مشاغل کاذب و ربا در کسب وکار، باعث کاهش کسب و کار و نشاط در جامعه می‌شود.

نظر شما