شناسهٔ خبر: 22947819 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سالانه ۷۰۰ هزار جشن تکلیف در مدارس سراسر کشور برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: معاون اقامه نماز اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش، گفت: سالانه به منظور تقویت علاقه و اشتیاق دانش آموزان دختر ۷۰۰ هزار جشن رسیدن به سن تکلیف در مدارس برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت الاسلام حسن اسکندریان، ظهر امروز (۲۰ آذر) در اجلاس استانی نماز در ایلام اظهار کرد: عمق بخشیدن به آگاهی های معنوی در بین دانش آموزان و آشنا کردن آنها با معارف الهی از سنین کودکی و نوجوانی باید در دستور کار باشد تا بتوانیم فرزندان این مملکت ارزشی و الهی را بیش از پیش با آرمان های ائمه معصومین(ع) و شهدای والامقام که برای حفظ این انقلاب جانفشانی کرده اند آشنا کنیم.

 

وی، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش نیز در این راستا تلاش کرده دانش آموزان را با این روحیه تربیت کند که در این زمینه نقش فریضه نماز از جایگاه بسیار والایی برخوردار است.

 

معاون اقامه نماز اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش، یکی از برنامه های تدوین شده در این زمینه را اجرای جشن های تکلیف برای دانش آموزان عنوان کرد و گفت: سالانه ۷۰۰ هزار جشن تکلیف در مدارس سراسر کشور برگزار می شود.

 

حجت الاسلام اسکندریان، ابراز کرد: 50 هزار معلم ابتدایی در سراسر کشور وظیفه آموزش اقامه نماز به دانش آموزان پایه سوم ابتدایی را بر عهده دارند.

 

وی، همچنین حضور دانش اموزان در برنامه های راهیان نور به منظور تقویت روحیه شهادت طلبی از برنامه های این مجموعه ذکر کرد و یادآور شد: حدود ۷۰۰ نفر از مبلغان دینی در اردوهای راهیان نور دانش آموزان را همراهی می کنند.

 

اسکندریان، اظهار کرد: جمعیت زیاد جوان و دانش اموز کشور لزوم برنامه ریزی برای اجرای برنامه های فرهنگی در حوزه فرهنگ نماز را دوچندان می کند و می طلبد در این زمینه برنامه ریزی مدونی با توجه به شرایط زمانی و مکانی تدوین شود.

 

وی، یکی از برنامه های این مدیریت را طرح مبین (یاوران نماز) ذکر  و خاطرنشان کرد: در قالب این طرح از ظرفیت دانش آموزان هر مدرسه برای اقامه نماز در آن مدرسه استفاده می کنیم.

 

نظر شما