شناسهٔ خبر: 22947817 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رحیمی در گفتگو با مهر:

ترامپ با اقدامات اخیر بدنبال پنهان کردن شکست در عراق و سوریه است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ترامپ با اقدامات اخیر در فلسطین اشغالی، بدنبال پنهان کردن شکست مفتضحانه خود در عراق و سوریه است.

صاحب‌خبر -

علیرضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا در اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و درباره پشت پرده این اقدام، اظهار داشت: به نظر می رسد شکستی که آمریکا و صهیونیست ها در زمینه مبارزه با تروریسم متحمل شده اند و مخصوصاً با شکستی که در سوریه و عراق متوجه داعش شد، آنها به دنبال تدارک تمهیدات جبرانی هستند تا به نحوی این شکست مفتضحانه را پنهان کنند.

وی افزود: این اقدام در شرایطی صورت می گیرد که ملت های منطقه به خاطر دستاوردهایی که در عراق و سوریه به دست آمده، خوشحال هستند و اساساً قربانیان اصلی تروریسم نیز همین مردم هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی ها با این اقدام به دنبال امتحان کردن فضای جهان اسلام هستند تا واکنش ها را ببینند و البته واکنش ها را هم دیدند، اما ناخواسته به وحدت بیشتر جهان اسلام خدمت کردند؛ آن هم در شرایطی که سعودی ها با آمریکایی ها پیمان مودت بسته اند، حتی سعودی ها نیز ضد تصمیم ترامپ موضع گرفتند.

رحیمی درباره آینده تحولات فلسطین با این اتفاقات، گفت: آنچه مسلم است، این است که هم خشم و هم انگیزه مردم فلسطین و ملت های حامی فلسطین بسیار مضاعف شده و انگیزه مسلمانان برای اینکه در مقابل نقشه های رژیم صهیونیستی بایستند، دوچندان شده و رژیم صهیونیستی به معنای واقعی کلمه از این موضوع احساس خطر کرده است.

نظر شما