شناسهٔ خبر: 22947662 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

شاه‌مرادی خبرداد:

اجرای طرح «شهیدپژوهی» در مدارس پلدختر

گروه فرهنگی: سرپرست آموزش و پرورش شهرستان پلدختر از اجرای طرح شهیدپژوهی در مدارس پلدختر خبرداد و گفت: در این طرح هر دانش‌آموز در خصوص شهدای شهرستان، مدرسه و محله در قالب مقاله، شعر، داستان‌نویسی، نقاشی و خلق آثار هنری خود را ارائه می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، شاه‌مرادی، سرپرست آموزش و پرورش شهرستان پلدختر امروز، 20 آذرماه در جلسه‌ای که در بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان برگزار شد، از اجرای طرح شهیدپژوهی در مدارس پلدختر خبرداد و گفت: در این طرح دانش‌آموزان با اولویت شهدای مدرسه، محله، شهر، استان و کشور به بررسی زوایای مختلف زندگی شهدای گرانقدر می‌پردازند.
وی بیان کرد: این طرح به‌منظور گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، الگو پذیری از سیره شهدا و بالابردن سطح دانش و مهارت پژوهشی دانش‌آموزان در سطح مدارس شهرستان اجرا می‌شود.
شاه‌مرادی با تاکید بر این‌که انتقال آرمان شهدا به نسل نوجوان و جوان از وظایف خطیر دستگاه تعلیم و تربیت است، عنوان کرد: این طرح فرصتی است تا دانش‌آموزان با بررسی و یژگی‌های اخلاقی شهدا، با فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت به‌عنوان ماندگارترین میراث دوران دفاع مقدس آشنا شوند.
سرپرست آموزش و پرورش پلدختر ادامه داد: آموزش و پرورش پلدختر با تقدیم شهدای دانش‌آموز و فرهنگی به انقلاب و آرمان‌های امام راحل(ره) وفاداری و التزام خود را به این نظام ثابت کرد.
وی افزود: این طرح در طول سال‌تحصیلی با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران در بین کلیه دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی و متوسطه اول و دوم شهرستان اجرا خواهد شد.
شاه‌مرادی یادآور شد: در این طرح هر دانش‌آموز در خصوص شهدای شهرستان، مدرسه و محله در قالب مقاله، شعر، داستان‌نویسی، نقاشی و خلق آثار هنری خود را ارائه می‌دهد و در پایان، نفرات برتر هر آموزشگاه به مرحله شهرستانی و سپس به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند.

نظر شما