شناسهٔ خبر: 22947605 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در گزیده اخبار سیاسی ۲۰ آذر بخوانید؛

واعظی در ایسنا/حذف ۴۰ درصد از یارانه‌بگیران/هشدار ظریف به اروپایی ها/دخل و خرج دولت در سال۹۷...

هشدار ظریف به اروپایی ها، تشریح " دخل و خرج دولت در سال ۹۷ "، بازدید رییس‌ دفتر رییس‌جمهور از ایسنا، پیگیری موضوع نازنین زاغری با توجه به مسائل انسان‌دوستانه، پیش‌بینی حذف یارانه ۴۰ درصد از یارانه‌بگیران در لایحه بودجه ۹۷ و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه، ۲۰ آذر ماه ۱۳۹۶ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا سردار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش ملی قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه غرب آسیا،اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را سرآغاز یک انتفاضه بزرگ دانست. سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه نیز در این همایش گفت: هر جنگ جدیدی شکل بگیرد موجب تهدید بقای رژیم صهیونیستی می شود.

در همین ارتباط امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع در جمع مدیران ارشد وزارت دفاع اقدام خصمانه ‌سردمداران کاخ سفید در به رسمیت شناختن  قدس شریف‌ به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی را فتنه‌ای عمیق برای تضییع حقوق مردم مسلمان فلسطین دانست و اظهار داشت: ‌مسئولیت هرگونه درگیری در منطقه ‌ متوجه آمریکاست‌.

رییس‌ دفتر رییس‌جمهور از خبرگزاری ایسنا بازدید کرد.صبح امروز (دوشنبه) محمود واعظی با حضور در این خبرگزاری، از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

واعظی با اشاره به افزایش عوارض خروج از کشور در بودجه ۹۷ با بیان اینکه دولت در بازنگری تصمیماتش انعطاف پذیر است گفت: درآمد افزایش عوارض برای اقشار کم درآمد هزینه می‌شود.وی همچنین با انتقاد از نگاه غیر روزآمد و عملکرد برخی روابط عمومی‌های دولتی، اظهار کرد: امروز روابط عمومی‌ها احساس می‌کنند که می‌توانند مانند رسانه ها عمل کنند و حتی خود را رقیب خبرگزاری‌ها می‌دانند؛ حال آنکه روابط عمومی نباید جای رسانه بنشیند. رییس دفتر رییس‌جمهور با بیان اینکه ایسنا همواره در استفاده از فناوری‌های نوین پیش قدم بوده است، تاکید کرد: ایسنا در سراسر کشور صدایی بلند دارد.

سخنگوی دولت ضمن تشریح " دخل و خرج دولت در سال ۹۷ " گفت: در بودجه ۹۷ به جای این که متمرکز عمل بکنیم (سعی کردیم) تمرکز زدایی بکنیم و استان‌ها را قوی کنیم.

در همن ارتباط پورابراهیمی از پیش‌بینی حذف یارانه ۴۰ درصد از یارانه‌بگیران در لایحه بودجه ۹۷ خبر داد. رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که دولت در لایحه بودجه ۹۷، ۲۳ هزار میلیارد تومان برای هدفمندی یارانه‌ها در نظر گرفته که در صورت تصویب پیشنهاد دولت، ۴۰ درصد از جمعیت یارانه‌بگیران از دریافت یارانه حذف می‌شوند.

علی لاریجانی در سفر دو روزه به مسکو در گفت وگو با رسانه اسپوتنیک روسیه با بیان اینکه برای خروج آمریکا از برجام سناریوهای مختلفی داریم اظهار داشت: برجام یک توافق بین‌المللی بوده و تنها با آمریکا به توافق نرسیده‌ایم بلکه کشورهای مهمی از اروپا، روسیه و چین طرف‌های مذاکره برای برجام بوده‌اند و این توافق پس از سال‌ها مذاکره به نتیجه رسیده است بنابراین آمریکایی‌ها فیگوری گرفته‌اند که می‌خواهند آن را لغو کنند اما این کار به سادگی نیست.

معاون اول رییس جمهور نیز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به پیشرفت طرح های اولویت دار در دستگاه های مختلف در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی، تاکید کرد: شناسایی گره‌ها و موانع برای مقاوم سازی اقتصاد ضروری است.

رییس سابق بانک مرکزی با دفاع تمام قد از عملکرد هفت ساله اش در دولت احمدی نژاد، درباره ادعای رضا ضراب مبنی بر برگزاری جلسه مشترک با تاکید بر اینکه اصلا دیداری با ضراب نداشتمگفت که چنین جلسه‌ای برگزار نشده است؛ به فرض برگزاری هم کار من برگزاری جلسه است. محمود بهمنی همچنین در خصوص برداشت ۳۰ هزار میلیارد تومان از حساب بانک ها نیز گفت که این کار با مجوز شورای امنیت بود واگر یک تشکر می کردند شاید دنبال برگرداندن ۲۰۰۰  میلیارد باقی مانده می رفت.

ظریف در هشداری به اروپایی ها گفت:اروپا برای کمک به عدم تکرار تاریخ تلاش کند. وزیر امور خارجه کشورمان، در مقاله ای در روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» با اشاره به بحران‌های موجود در منطقه گفت : در حالی که ایران و شرکایش برای خاموش کردن آتش تلاش می‌کنند، آتش افروزان در منطقه ما دیوانه‌تر و وحشی‌تر می‌شوند. آنها به ضرورت تعامل فراگیر بی توجه هستند. با وجود اهمیت بسیار زیاد این موضوع، کشورهای مهم ذی‌نفوذ، آمادگی ندارند آتش افروزان را به پاسخگویی وادارند.

همچین سخنگوی وزارت خارجه در مورد سفر اخیر بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس به تهران و هم‌چنین مباحث احتمالی که در جریان این سفر در ارتباط با موضوع نازنین زاغری مطرح شده است، گفت: سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران از قبل پیش‌بینی شده بود و این سفر به دعوت وزیر خارجه ایران صورت گرفته بود , با توجه به مسائل انسان‌دوستانه موضوع نازنین زاغری پیگیری می‌شود.وی در بخش دیگری از صحبتهایش گفت:پرونده خاوری توسط پلیس اینترپل درحال پیگیری است.

معاون اول قوه قضاییه با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه شریف گفت: بسیار افتخار کرده و می‌کنم که در قوه قضاییه، دادگاه‌های مختلف و وزارت اطلاعات بودم و کوچکترین پشیمانی ندارم.

عبدالصمد خرمشاهی وکیل دادگستری با بیان اینکه در موضوع موسسات مالی نقش بانک مرکزی از قوه‌قضائیه مهم‌تر است، گفت: قوه‌قضائیه هم وظایف دارد و هم در این وظایف نیاز به همکاری بانک مرکزی دارد.

انتهای پیام

نظر شما