شناسهٔ خبر: 22947516 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار فرماندار نوشهر نسبت به تبعات نقص فنی مجتمع مسکن مهر روستای نیرنگ

نوشهر- ایرنا - فرماندار نوشهر با انتقاد از حل نشدن مشکل سیستم تصفیه فاضلاب مجتمع 232 واحدی مسکن در روستای نیرنگ ، نسبت به خطرساز بودن این مجتمع برای ساکنان آن در صورت عدم رفع نقص هشدار داد.

صاحب‌خبر -

علی شادمان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت :‌ بازدیدهای پیوسته و گزارش های کارشناسان ذیربط گویای این واقعیت است که علاوه بر مشکل فاضلاب ، در ساخت این مجتمع نکات فنی هم رعایت نشده و امکان دارد با هر بلای طبیعی مانند زمین لرزه حادثه ای رخ دهد و جان ساکنان این مجتمع در معرض تهدید و خطر قرار گیرد.
وی برای رفع مشکل این مجتمع مسکن مهر برای پیمانکار ضرب الاجل تعیین کرد و افزود : با پیمانکار این مجتمع در صورت رفع نکردن نواقص کارشناسی ، برخورد قانونی می شود.
فاضلاب مجتمع 232 واحدی مسکن مهر روستای نیرنگ تنها در کمتر از چهار سال از زمان بهره برداری آن پر شده و به علت مشخص نبودن مرجع رفع مشکل ، بوی تعفن آن منطقه را فرا گرفته است .
ساکنان این بنای مسکونی هم اکنون به جای لذت بردن از طبیعت خوش آب و هوا و عطر سرسبزی این روستا ، از بوی تعفن و آزار دهنده فاضلاب رنج می برند.
کارشناسان بهداشت محیط در پی شکوائیه عده ای از ساکنان این مجتمع و حتی روستائیان پیرامون بارها از این مجتمع بازدید کرده اند و گزارش هایی نیز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی برای پی گیری و ارائه کارهای لازم برای حل این معضل ارائه داده اند اما این معضل همچنان حل نشده باقی مانده است.
فرماندار نوشهر گفت که معضل سیستم فاضلاب و دیگر ابعاد فنی و بهداشتی مجتمع مسکن مهر روستای نیرنگ باید در شورای عالی مسکن استان مطرح شود.
وی مسئولیت پاسخگویی این تخلفات را اداره کل راه و شهرسازی مازندران و پیمانکار آن دانست و گفت که دیدگاه ها و راهکارهای متعددی برای حل این معضل در نشست های کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان مصوب شده اما هنوز این معضل حل به طور اساسی حل نشده است.
گزارش ادارات بهداشتی شهرستان نوشهر نیز نشان می دهد که معضل سرریز فاضلاب مجتمع مسکن مهر روستای نیرنگ به مرحله بحران رسیده و چنین وضعیتی نگرانی اغلب ساکنان این مجتمع را به همراه داشته است .
نتیجه گزارش کارشناسان بهداشتی و زیست محیطی نیز بیانگرآن است که فاضلاب های انسانی این مجتمع به داخل نهرها ، زمین های کشاورزی و در نهایت به رودخانه کردیکلا که به دریای خزر منتهی می شود می ریزد.
اداره محیط زیست نوشهر گزارش داده که سیستم فاضلابی که از سوی پیمانکار مربوطه برای این مجتمع تعبیه شده تنها ظرفیت پاسخگویی یکصد نفر از ساکنان این مجتمع را دارد و از پیمانکار این مجتمع خواسته که در صورت حل نشدن این معضل از هرگونه ابزار قانونی برای حل این مشکل استفاده خواهد کرد.
مجتمع 232 واحدی مسکن مهر روستای نیرنگ با حدود یک هزار نفر جمعیت در جنوب شرقی شهرستان 127 هزار نفری نوشهر قرار دارد.
خبرنگار:‌مهراب زکی پور کینجی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7078 /1602/1654

انتهای پیام /*

نظر شما